Yerel müşterilerin sizi bulmasına yardım etme

Yerel müşterilerin sizi bulmasına yardım etme

COVID-19'un tüketicileri, bu belirsiz zamanlarda çalışmaya devam etmelerini sağlayan dijital uzmanlığa sahip daha büyük işletmelere yönelttiğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bu bir ölçüde doğru olsa da yerel işletmelerle bir araya gelme arzusu her zamankinden daha fazla.

İster bir perakendeci ister bir restoran olun, yerel olmanın çekiciliği büyük bir avantaj. Köşeyi döner dönmez bulunmanın rahatlığı, sizi otomatik olarak rakiplerinizin önüne geçiriyor. Ama önce müşterilerinize ne kadar yakında olduğunuzu bildirmelisiniz. Ve bu da SEO oyununuzu yükseltmeniz anlamına geliyor.

 

Google "yerel SEO"yu 2014 yılında tanıttı. O günden bu yana hem Google hem de diğer arama motorları için arama sonuçlarını belirlemede önemli bir faktör oldu. Web sitenizi yerel aramaya göre iyileştirmeye ve işletmenizi kapınızın eşiğindeki müşterileriniz için daha keşfedilebilir hale getirmeye yardım etmesi için bu kontrol listesini kullanın.

 

  • Google Benim İşletmem'e kaydolun…

Google Haritalar'ı kullanarak işletme türüne göre sınıflandırılmış yakınınızdaki işletmeleri gördüğünüzde, bütün bu bilgiler Google Benim İşletmem 'den gelir. Google'a işletmenizin nerede olduğunu ve ne yaptığını bildiren ücretsiz bir araçtır.

 

Kayıt olduktan sonra Google, kullanıcılarına arama sonuçlarını beslerken konumunuzu hesaba katmaya başlar; bu da sizin için daha fazla müşteri anlamına gelebilir.

 

  • …ve Bing Yerler'i unutmayın

Bing, Avrupa'daki ikinci en popüler arama motorudur; bu yüzden sitenizi ona da uyarlamalısınız. Bing Yerler,  Google Benim İşletmem'in Bing versiyonudur ve benzer bir işlev sağlar: İşletmenizi hem   hem de arama sonuçları sayfasında görünür kılar. Kaydolun ve Bing'in yakında ve faaliyette olduğunuzu bilmesini sağlamak için işletme türünüzü etiketleyin.

 

  • Yorumlarınızı yönetin

Yorumlar, hizmet kaliteniz hakkında arama motorlarına güçlü sinyaller gönderir. Müşterilerinizin yaptığınız işi beğendiğinden eminseniz sizi beş yıldızla puanlamaya teşvik edin; böylece SEO sıralamasında yükselmeden yararlanabilirsiniz.

 

Unutmayın, çevrimiçi yorumlar bir müşterinin işletmenizi seçip seçmeyeceğini belirlemede önemli faktörlerdir. Olumsuz geribildirim çok zarar verici olabilir, bu yüzden şikayetleri yanıtlamak amacıyla elinizden geleni yaptığınızı göstermek için hızlı cevap verin.

 

  • Yüksek kaliteli fotoğraflar yükleyin

Bir müşteri onlarca yerel işletme arasından bir seçim yapacaksa işletmenin fotoğraflarının çekiciliği dönüm noktası olabilir. Bir şey yüklemezseniz Google, varsayılan olarak jenerik bir Google Street View fotoğrafı alır ama bu işletmenizi istediğiniz gibi göstermeyebilir.

 

Düzgün fotoğraflara yatırım yapıp bunları, işletmenizi mümkün olan en iyi biçimde göstermek için Google ve Bing'e yükleyin.

  • Yerel etkinliklere dayalı içerik oluşturun
    Diyelim ki potansiyel bir müşteri Google'da "yakınımdaki restoranlar" araması yaptı. Web siteniz müşterinin konumuyla ilgili referanslarla doluysa Google, büyük olasılıkla sizin konumunuzu alıp bunları size yönlendirir.

 

Bunu yapmanın en iyi yollarından biri, sitenizde temel bir blog bölümü oluşturup yerel bölgenizle ilgili içerik yaratmaktır. Ama bunların yaptığınız şeyle ilgili olduğundan emin olun. Örneğin, bir spor ürünleri perakende mağazasıysanız yerel spor etkinlikleri hakkında yazın. İçeriğiniz ne kadar ilgili ve güncelse o kadar çok arama motoru web sitenizi tercih eder.

 

  • Bütün iletişim bilgilerinizin güncel olmasını sağlayın
    Elbette bu da SEO ve kullanıcı deneyimi için fazlasıyla önemlidir.

 

Web sitenizde eski veya tutarsız adres ve telefon numaralarının olması müşterilere ve arama motorlarına karışık sinyaller göndererek her ikisinin de web sitenize ilgisini kaybetmesine neden olabilir.

 

İster web sitenizin sayfaları, ister Google Benim İşletmem bilgileriniz, ister sosyal medyanız olsun, bütün kanallarınızın doğru olmasını sağlayın.

 

İşte bu kadar! Basit görünebilir ama bu kontrol listesini takip ettiğinizde SEO derecelerinde üst sıralara çıkmaya başlar ve yerel topluluğunuzda tanınır hale gelirsiniz.

 

SEO stratejisiyle ilgili başka sorularınız veya işletmenizin dikkat çekmesi konusunda daha fazla desteğe ihtiyacınız varsa telefonla veya web sohbet üzerinden İşletme Danışmanlarımızdan biriyle görüşebilirsiniz.

23 Nov 2022