Bu Şablonla Her Yerden Çalışma Prensiplerinizi Oluşturun

Bu Şablonla Her Yerden Çalışma Prensiplerinizi Oluşturun

Ekibinizin her yerden çalışmasına izin vermeye hazır mısınız? Yalnız değilsiniz. Her büyüklükteki ve türdeki işletmeler, insanlara istedikleri yerden çalışma özgürlüğü vermenin sadece esneklikle ilgili olmadığını fark ediyorlar. Bu çalışma modeli, aynı zamanda tasarruf etmenin, verimliliği artırmanın ve iş-yaşam dengesini geliştirmenin de kapısını açabilir.

Ama en iyi sonucu alabilmek için net ve güçlü bir her yerden çalışma politikanızın olması gerekir. Kapsam ve uygunluktan sağlık, güvenlik ve hukuki hususlara kadar her şeyi kapsayan ücretsiz, kolay kullanımlı her yerden çalışma prensipleri şablonumuz ile kendi prensiplerinizi oluşturabilirsiniz.

 

Her Yerden Çalışma Prensipleri Nedir?

 

Her yerden çalışma prensipleri, herkesin işini aksatmadan nasıl uzaktan çalışabileceğini açıklayan bir dizi yönergedir. İletişim, veri güvenliğinin sağlanması ve üretkenlik gibi önemli konularda net beklentileri ortaya koyar.

Prensipleri oluşturmak, herkesin aynı doğrultuda hareket etmesini sağlar ve işlerin sorunsuz yürümesi için kritik öneme sahiptir.

Daha fazla bilgiyi        yazımızda bulabilirsiniz.

 

Her yerden Çalışma Prensipleri Nasıl Oluşturulur?

 

Hedeflerinizi, hangi görevlerin uygun olduğunu, ihtiyacınız olan teknolojiyi ve karşılaşabileceğiniz zorlukları düşünün. Prensipleriniz özellikle sizin işinize ve konumunuza uygun olmalıdır ancak sağlam bir temel şunları içermelidir:

  • Amaç: İşe bu prensipleri oluşturma nedenlerinizle başlayın. Bu amaçlar, iş-özel yaşam dengesini geliştirmek, verimliliği artırmak ya da daha geniş bir yetenek havuzundan yararlanmak olabilir. Eğer sonuncusuysa çalışanları uzaktan işe başlatmanın yollarını keşfedin.   
  • Kapsam ve uygunluk: Prensiplerin kimleri kapsadığı konusunda net olun. Herkes için mi yoksa sadece ofiste olması gerekmeyen bazı pozisyonlar için mi?
  • Çalışma saatleri ve erişilebilirlik: Çalışanların belli saatlerde ulaşılabilir olmasına mı ihtiyacınız var, yoksa kendi programlarını kendileri oluşturabilirler mi?
  • İletişim kanalları: Herkesin nasıl temasta kalmalarını (e-posta, anlık mesajlaşma, görüntülü konuşma) ve ne kadar hızlı cevap vermelerini beklediğinizi netleştirin.  
  • Güvenlik: Belgelerin nasıl saklanacağını ve verilerin nasıl korunacağını ana hatlarıyla belirtin; herkese açık wi-fi bağlantısından kaçınmak ve şirket VPN’ini kullanmak gibi siber güvenlik konuları da dahil.

Online ortamda güvende kalmak ve uzaktan çalışanlar için siber güvenlik konuları hakkında daha fazla bilgi edinin.  

  • Hangi ofis ekipmanlarını sağlayacaksınız ve çalışanlar ihtiyaç duydukları eşyaları satın alırlarsa masraflarını geri talep edebilecekler mi? Elektrik faturaları gibi kapsam dışı tutulan masraflar varsa, bunları da belirtmeyi unutmayın.
  • Sağlık ve güvenlik. Güvenli ve ergonomik bir çalışma ortamı oluşturmak için önerilerinizi ya da gereklilikleri iletin, sağlayabileceğiniz herhangi bir destek varsa belirtin.
  • Yasalar ve düzenlemeler. Konuma bağlı olarak değişebilecek yasal gereklilikleri dikkate alın. Çalışma saatleri, yıllık izin, doğum izni ücreti, emeklilik ve vergi uygulamalarını göz önünde bulundurun.
  • Destek. Ekibinizin, teknik sorunlar için BT desteği ya da sağlık ve esenlik kaynaklarına erişim gibi konularda, nasıl destek talep edebileceğini belirtin.
  • Onay süreci. İnsanların her yerden çalışma talebinde nasıl bulunabileceğini, kararı kimin (ve nasıl) vereceğini ve sürecin zaman çizelgesini açıklayın.
  • Gözden geçirme prosedürü. Prensiplerin güncel kalmasını sağlamak için ne sıklıkla gözden geçirileceğini ve güncelleneceğini belirtin.
  • Herkesin kuralları bildiğinden ve uyulmadığında ne olacağından haberdar olduğundan emin olarak adil ve şeffaf bir ortam sağlayın.

Her yerden çalışma prensipleri şablonunuzu oluşturun

 

Ücretsiz ve kolay kullanımlı her yerden çalışma prensipleri şablonumuzu aşağıdan indirin.

 

Her yerden çalışma nasıl uygulanır?

 

Her yerden çalışma prensiplerini açıklamak, dikkatli bir planlama ve net iletişim gerektiren birçok aşamaya sahip bir süreçtir. İşte bunu nasıl yapacağınız hakkında bilgiler:

  • İhtiyaçlarınızı değerlendirin: Her yerden çalışma modelinin işletmeniz için bir değer ifade edip etmeyeceğine karar verin. Yaptığınız işin türünü, çalışanlarınızın görevlerini, teknoloji kapasitenizi ve potansiyel fayda ve zorlukları düşünün.

Daha fazla bilgi için İşletmeniz Neden Her Yerden Çalışma Modelini Dikkate Almalı? adlı makalemizi okuyabilirsiniz.

 

  • İş birliği yapın: Her yerdençalışma prensiplerini tek başınıza oluşturmak zorunda değilsiniz. Ekibinizin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşıladığından emin olmak için onların yorumlarını alın.  
  • Prensiplerinizi oluşturun: Aşağıdaki ücretsiz her yerden çalışma prensipleri şablonunu kullanın.
  • İletişim kurun. Herkesin yeni prensipleri bildiğinden ve haklarını, sorumluluklarını anladığından emin olun. Gerekirse herkesin bu konuda rahat olmasını sağlamak için bir eğitim düzenleyin.
  • Gözden geçirin ve uyarlayın: Prensipleri uygulamaya koyduktan sonra nasıl işlediğini takip edin. Ekibinizden geri bildirim alın, iş performansını izleyin ve gerektiğinde düzenlemeler yapın.

İyi tanımlanmış bir her yerden çalışma politikası günümüzün esnek çalışma ortamında size başarıyı getirebilir. Net yönergeler ve düzenli destek ile nereden çalışıyor olurlarsa olsunlar ekibinizin mutlu ve verimli olmasını sağlayacaksınız.

Her yerden çalışma prensipleri şablonumuz hakkında sorunuz mu var ya da daha fazla tavsiyeye mi ihtiyaç duyuyorsunuz? Bire bir destek için V-hub dijital danışmanlarımızla iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

 

 

Şirketinizin yararlanabileceği diğer çözüm önerilerimizi buradan inceleyebilirsiniz