SEO ile başa çıkmak için kolay adımlar

SEO ile başa çıkmak için kolay adımlar

Arama motoru optimizasyonu (SEO), sanat ve bilimi birleştirir ancak pazarlama geçmişiniz yoksa doğru adımları belirlemek göz korkutucu olabiliir.

 

Siz de ekiplerinizin her yerden etkin ve üretken bir şekilde çalışabilmesi için Microsoft 365 İş Paketlerini kullanın, işinizi büyütün.

7/24 ulaşabileceğiniz size özel müşteri danışmanı ve özel DDOS koruması içeren metro ethernet ile şirketinizin en yoğun olduğu saatlerde bile eşit indirme yükleme hızı ile çalışma motivasyonunu koruyun!

 

Pazarlama geçmişiniz yoksa arama motoru optimizasyonu (SEO) için doğru adımları belirlemek göz korkutucu olabiliir.

Son araştırmalar, online deneyimlerin %68'inin bir arama motoruyla başladığını ve Google'ın pazarın %90'ından fazlasını elinde tuttuğunu ortaya koydu. Bu nedenle, SEO uygulamalarını iyi anladığınızdan ve uygulayabildiğinizden emin olmak, işletmenizin çevrimiçi başarısının anahtarı.

 

En basit terimiyle SEO, web sitenizde hedef kitlenizin arama motorlarında kullandığı kelimelerin (genellikle anahtar kelimeler olarak adlandırılır) aynısını kullandığınız anlamına gelir. Bunu iyi yaptığınızda zaten ön sıralarda görüntülenirsiniz. Hedef kitlenize ulaşmak için doğru anahtar kelimeleri kullandığınızda, web sitenizin arama motoru sonuçlarında (sıralamanız olarak adlandırılır) önde görünme olasılığı daha yüksektir ve web sitenize gelen trafiğin kalitesini ve ziyaretleri iyileştirmeye yardımcı olur.

 

Daha fazlasını bilmek ister misiniz? Web sitenizin SEO'sunu nasıl geliştireceğinizi keşfetmek için okumaya devam edebilirsiniz.

 

  1. Görünür olduğundan emin ol

 

SEO, işletmenize çevrimiçi ortamda görülme yollarından biridir. Müşterilerin sizi kolayca bulabilmeleri gerekir, bu nedenle, öncelikle web sitenizin arama motorları tarafından bulunabileceğinden emin olmalısınız. Web sayfalarınızın kaç tanesinin gerçekten kolayca keşfedilebilir olduğunu şöyle kontrol edebilirsiniz. Bir arama motoruna site: ardından web sitenizi yazın ve tüm sonuçlarınızı listeleyecektir. Örneğin, siteye girildiğinde: Vodafone.com, 16.000'den fazla web sayfasının dizine eklendiğini göstermiştir.

 

  1. Anahtar kelimelerinizi mükemmelleştirin

 

Kitlenizin ne aradığını bilmek söz konusu olduğunda, anahtar kelimeler oldukça faydalıdır. Doğru kelime öbeklerini ve kelimeleri kullanmak, sitenizin ilk sayfadaki sıralarda görülme şansını artıracaktır. Ürün veya hizmetinizin çevrimiçi olarak ne zaman arandığını düşünebilirsiniz; Müşterilerinizin kullanma olasılığı en yüksek olan kelimeler hangileri ve nasıl arama yapıyorlar? Örneğin, küresel çevrimiçi nüfusun %27'si artık sesli arama kullanıyor ve bu da arama davranışlarını etkiliyor.

 

Ancak, aramayı nasıl yürütürlerse yürütsünler, insanlar genellikle aradıklarını hızlı bir şekilde bulmak isterler; bu, kısa ifadeler ve günlük konuşma dili kullanacakları anlamına gelir.

 

  1. Yetkinliğinizi gösterin

 

İşiniz söz konusu olduğunda ne kadar Yetkin olduğunuzu biliyorsunuz. Bu nedenle, web sitenizi ve anahtar kelimelerinizi mükemmelleştirdikten sonra, etkinizi nasıl genişletebileceğinizi düşünün. Diğer sitelerden bağlantılar yani geri bağlantılar oluşturmanın, web sitenizin arama sıralamasında yükselmesine yardımcı olabileceğini biliyor muydunuz?

 

Örneğin, tanınmış bir web sitesi için çevrimiçi bir makalede sizden alıntı yapılabilir mi? Ya da belki yerel bloglarla bağlantılarınız vardır ve orada öne çıkarılabilirsiniz? Hangi yolu seçerseniz seçin, bu yöntemlerin pahalı veya zaman alıcı olması gerekmediğini unutmayın. Önemli olan, başlamanızdır.

 

  1. Ne yaptığınızı ve neleri geliştirebileceğinizi takip edin

 

Bir SEO planına sahip olmak önemlidir, ancak neyin işe yaradığını ve neyin değişmesi gerektiğini de bilmeniz gerekir.

Web sitenizin nasıl çalıştığını görmenin en önemli yolu, Google Analytics gibi bir analiz panosundan geçer. Böylece tek bir araç üzerinden bilmeniz gereken her şeye ulaşabilirsiniz. İnsanların gerçekte hangi anahtar kelimeleri kullandığını, ziyaretçilerin sitenizde ne kadar süre kaldığını, hangi sayfaların en popüler olduğunu ve çok daha fazlasını inceleyebilirsiniz. Bu şekilde, stratejinizi belirli aralıklarla gözden geçirebilirsiniz.

 

Kitle arama davranışı ve anahtar kelimeler değişebileceğinden ve güncelleme gerekebileceğinden, performansı zaman içinde sürekli kontrol etmek çok önemlidir. Web sitenizin haberler veya blog bölümü gibi kolayca güncellenen ve her zaman güncel olan bir bölüme sahip olmak, hedef kitlenizin ilgisini canlı tutacaktır.

SEO hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bugün V-Hub Dijital danışmanlarımızdan biriyle SEO'nun işletmeniz için neler yapabileceğini konuşun.
14 Şubat 2022