Kusursuz Müşteri Deneyimleriyle Rakiplerinizi Geçebilirsiniz

Kusursuz Müşteri Deneyimleriyle Rakiplerinizi Geçebilirsiniz

Perakende sektörü birçok farklı etkenle şekillenmeye devam ederken müşteri beklentilerindeki hızlı ve sürekli değişim, bu süreçteki en önemli ve zorlu dinamiklerden birini oluşturuyor. Giderek sertleşen rekabet, işletmelerin bu değişimlere uyum sağlamasını zorunlu kılıyor ve müşterilere kusursuz deneyimler sunmayı geri plana atmak, başarılı olmak isteyen işletmeler için bir seçenek değil.

 

Dijital Tarım, içinde bulunan sensör ve modüller aracılığı ile kurulu olduğu alana özel havadan ve topraktan aldığı verileri analiz ederek size ‘en iyi zamanlama’ önerileri sunar ve erken uyarı sistemisayesinde ürün zaiyatını en aza indirir.

İşletmelerde çalışan verimliliğinin ölçümlenmesini, makinaların çalışma süresine göre iş kayıplarının önüne geçilmesini, enerji tüketimine göre enerji tasarrufu yapılmasını sağlar.

 

Bir müşterinin bir işletmeyle olan etkileşimlerine dayalı olarak sahip olduğu genel algıyı ifade eden müşteri deneyimi, büyüklüğü ne olursa olsun her işletme için hayati bir önem taşıyor.  Bir müşterinin web sitenizi veya fiziksel mağazanızı ziyaret ettiği ilk temas noktasından müşteri desteğine veya geri bildirim anketleri gibi satın alma sonrası takibe kadar her adımı kapsayan müşteri deneyimi, müşterilerin tercihlerini doğrudan etkileyerek rekabetteki konumunuz üzerinde belirleyici bir rol oynuyor.

 

Müşterilerin bir işletme ile etkileşimde bulunurken en çok önemsediği faktörleri değerlendiren Forbes-2023 Müşteri Deneyimi Trendleri araştırmasına göre tüketicilerin yüzde 53'ü, bir şirketin sunduğu deneyimin, sunduğu ürün veya hizmetler kadar önemli olduğunu belirtiyor. Yaklaşık yüzde 50’si de bir işletmelerin müşteri tabanıyla geliştirdiği ilişkinin, sunduğu ürünler kadar önemli olduğunu ifade ediyor. Tüketicilerin yüzde 48’i kaliteli müşteri hizmetleri için daha fazla ödemeye hazır olduklarını söylerken yüzde 46'sı kişiselleştirilmiş bir deneyim sunulduğunda daha fazla satın alma yapacaklarını belirtiyor. Öte yandan, Zendesk tarafından yayınlanan 2023 Müşteri Deneyimleri Trendleri raporunda katılımcıların yüzde 52’si tek bir kötü deneyim sonrasında işletmenin rakibini tercih ettiklerini belirtiyor.

 

Küçük İşletmeler ve Esnaflar için Müşteri Deneyiminin Önemi

 

Günümüzün rekabetçi pazarında küçük işletmeler ve esnaflar birçok zorlukla karşı karşıya kalıyor. Gelişmenin ve başarılı olmanın önünde engeller oluşturan bu zorlukları aşmanın ve rekabette öne geçmenin en etkili yollarından biri, kusursuz müşteri deneyimleri sunmaktan geçiyor. Küçük ölçekli işletmeler ve esnaflar, müşterilerine bekledikleri deneyimler sunmak için avantajlı oldukları alanları güçlendirip dezavantajlı oldukları alanlarda farklı yaklaşımları benimseyebilir. Örneğin, küçük işletmelerin müşteri deneyiminde büyük şirketlere göre daha avantajlı olduğu alanlardan biri daha kişiselleştirilmiş deneyim sunabilmeleri ve müşterileriyle daha güçlü bir bağ kurabilmeleridir. Sınırlı kaynaklar ve düşük bütçenin getirdiği dezavantajlar ise teknolojinin sunduğu imkanlarla kayda değer ölçüde hafifletilebilir.

 

1-10 çalışanlı şirketlere özel tarifeler, ek paketler, iş yeri interneti ve bulut tabanlı çözümleri görüntülemek için esnafa özel çözümler  sayfamızı ziyaret edin!

 

 

Müşterilere her zaman kesintisiz destek sağlamak, kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak, müşteri etkileşimlerini izlemek, müşteri davranışları ve tercihleri hakkında bilgi edinmek için CRM sistemleri, otomasyon, veri analitiği, bulut teknolojileri gibi teknolojilerden yardım alabilirsiniz. Üstelik bu teknolojilerden yüksek yatırım maliyetleri gerekmeden işletmenizin bütçesine uygun ve esnek planlarla da faydalanabilirsiniz. Müşterilerinize kusursuz deneyimler sunmanıza yardımcı olacak bu teknolojilerden CRM-Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bulut Santral çözümlerine biraz daha yakından bakalım…

 

Müşteri İlişkileri Yönetimi

 

Olumlu bir müşteri deneyimi yaratmanın en önemli faktörlerinden biri iletişimdir. Küçük işletmelerin, müşteri yolculuğunun her aşamasında müşterileriyle açık ve etkili bir şekilde iletişim kurduklarından emin olmaları gerekir. Bu, web sitelerinde ve sosyal medya kanallarında doğru ve güncel bilgilerin sağlanmasını, müşteri sorularına ve geri bildirimlerine anında yanıt verilmesini ve ürün veya hizmetlerinin nasıl kullanılacağına ilişkin net talimatlar sağlanması gibi birçok farklı konuyu içerebilir.

 

Müşteri verilerini, müşteri randevularını ve satışları doğru yönetmeniz, aynı zamanda müşterilerinize ait bilgilere kolayca erişip müşterilerinizle bu bilgilere dayalı olarak iletişim kurmanız onlara daha iyi deneyimler sunmanıza yardımcı olarak müşteri bağlılığını artırmaya katkıda bulunur.

 

Bunun için Vodafne Business Akıllı Süreç Yönetimi çözümlerinde yer alan Müşteri İlişkileri-CRM Modülü’nden faydalanabilirsiniz. Bir ay ücretsiz olarak deneyebileceğiniz Müşteri İlişkileri Yönetimi Modülü ile kolayca erişebileceğiniz,

 

  • Müşteri İlişkileri Özet Akışı
  • Firmalar
  • Potansiyel Fırsatlar
  • Satış Teklifleri
  • Satış Siparişleri
  • Satış Faturaları
  • Aktiviteler
  • Siparişler
  • Potansiyel Fırsat Tanımları

bilgiye erişimin ve iş takibinin dijital ortamda, çok daha az zaman ve iş gücü ile önemli ölçüde kolaylaşmasını sağlıyor. Bu sayede iş süreçleri daha verimli hale gelirken müşterilere daha iyi hizmet sunmak, uzun dönemli müşteri ilişkilerinin yolunu açıyor.

 

Bulut Santral ile Kusursuz Çağrı Hizmetleri

 

Vodafone Business’ın çağrı yönetimini esnek ve verimli bir şekilde gerçekleştirmek isteyen işletmeler için sunduğu Bulut Santral çözümü, size çağrılarınızı bulut teknolojisiyle yönetme olanağı sağlıyor. Bulut Santral’in otomatik yanıt sistemi, çağrı karşılama, kaydetme ve yönlendirme özellikleri sayesinde hiçbir çağrıyı kaçırmadan müşteri memnuniyetinizi artırabilirsiniz. Sabit ya da mobil telefonları ile bulut sistemine bağlanarak fiziksel santralin sağladığı tüm imkânların yanı sıra bulutun getirdiği ek faydalardan da yararlanabilirsiniz. Bulut Santral ile;

 

  • Gelen çağrıları sabit telefon veya mobil uygulamanız üzerinden anında karşılayabilirsiniz.
  • Otomatik çağrı karşılama metni ile müşterilerinizin ulaşmak istedikleri birimlere beklemeden, hızlı bir şekilde yönlendirilmesini sağlayabilirsiniz.
  • Konferans Araması özelliği sayesinde çalışanlarınızla anlık haberleşebileceğiniz aramalar yapabilirsiniz.
  • Hatlarınızda yoğunluk olması durumunda Çağrı Bekletme özelliğini devreye sokarak müşterilerinizi bilgilendirebilirsiniz.
  • Bulut Santral üzerindeki bir dahili numara meşgul olduğunda ya da cevapsız kaldığında gelen çağrının başka bir dahili numaraya veya telefona aktarılmasını kolayca sağlayabilirsiniz.
  • Sisteminize gelen çağrı sayısını, çağrı karşılama oranlarını ve toplam değerleri anlık raporlayabilirsiniz.

Vodafone Business Bulut Santral çözümünü şirketinizin ihtiyaçlarına göre seçebileceğiniz aylık paket seçenekleri ile hızlı ve güvenli bir şekilde kullanmaya başlayabilirsiniz. 

Gelişmiş raporlama olanakları ve izleme ekranları sunarak işletmenize ve operasyonlarınıza değer katan Vodafone Bulut Santral çözümü hakkında daha fazla bilgi almak ve işletmenize en uygun planı seçmek için buraya tıklayabilirsiniz!