İşletmeniz İçin Hangi Sosyal Kanal Daha Doğru?

İşletmeniz İçin Hangi Sosyal Kanal Daha Doğru?

Sosyal medya yayınlarınızdan sonuç alamıyorsanız doğru kanalı kullanmıyor olabilirsiniz. Bu kadar çok sosyal medya platformu varken, işletmeniz için hangi sosyal medya kanalının doğru olduğunu nasıl anlarsınız?

 

Klasik 'nicelikten çok nitelik' ifadesi burada devreye giriyor. Alakalı ve ilişkilendirilebilir içeriğe odaklanın, yayımlarınızı zenginleştirin, sohbetler başlatın ve tutarlı olun. Markanızı yavaş yavaş bilinir hale getirin, sosyal medya kanallarınız sizin için faydalı bir araca dönüşecektir.

Özelleştirilmiş Mobil Şebeke ile binlerce cihazının birbirine kolayca bağlanmasını sağlayın, bu sayede hızlı ve esnek bir altyapıya sahip olun.

 

Bu platformların her biri işletmeler için iyi çalışan özelliklere sahiptir, ancak hangisini seçeceğinizi araştırmak zaman alıcı ve tekrarlayıcı olabilir. İşletmeniz için doğru sosyal medya platformunu belirlemenize yardımcı olacak, aşağıda bulabileceğiniz kullanışlı tabloda ihtiyacınız olan tüm temel bilgileri görebilirsiniz.

Çoklu lokasyonlarınızın komplike şebeke ihtiyaçlarını SD-WAN ile yöneterek IT alt yapınızın verimliliğini artırın.

Sosyal Medya Kanalı

Aşağıdakiler size uyuyorsa doğru sosyal medya kanalınızı buldunuz demektir.

Facebook

 

Facebook, 2,9 milyardan fazla aktif hesapla en fazla kullanıcıya sahip. Markanızın için bir topluluk oluşturmak için harika bir yer.

  • Erişiminizi artırmak istiyorsanız
  • Yorumları ve fotoğrafları seviyorsanız
  • Yarışmalar düzenleyip hediyeler vermek isterseniz
  • İnsanların web sitenizi ziyaret etmesini istiyorsanız
  • Gruplar, doğrudan mesajlaşma ve yorumlar yoluyla etkileşim kurmayı seviyorsanız
  • Bir reklam yönetimi aracı istiyorsanız

Instagram

 

Instagram, markanızı en iyi şekilde sergilemek için harika bir yerdir. Instagram görsellere odaklanır ve ürünleri sergilemek, satışları artırmak ve takipçilerinizle ilişkiler kurmak için ideal bir platformdur.

  • Anketler ve Soru-Cevaplar yapmayı seviyorsanız (özellikle hikayelerde)
  • Diğer markalarla veya influencerlarla ortaklık ilişkiniz varsa
  • Düzenli ilgi çekici görüntüler ve videolar yayımlıyorsanız
  • Markanız estetik açıdan hoş bir profile sahipse

TikTok

 

TikTok, sürekli gelişen ilgi çekici, ilişkilendirilebilir kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriklerle tanınır. Trendler,  TikTok'un başarısının temelini oluşturur. Bu trendler hızla yayılır, bu yüzden gönderi yayınlamadan önce 3 departmanın onayını beklemeniz gerekiyorsa zamanlama konusunda geri kalabilirsiniz.

  • Marka bilgilerini paylaşmayı seviyorsanız
  • Daha genç bir demografiyi hedefliyorsanız
  • Viral trendlerden yararlanmak istiyorsanız
  • Markanız influencer'larla ortaklık kuruyorsa
  • Yaratıcı olmayı seviyorsanız (Duolingo veya Ryanair'in profillerine göz atın, ne demek istediğimizi göreceksiniz.)

Twitter

 

Twitter, işletmenizi müşterilerinizle, meslektaşlarınızla ve influencerlarla bağlantıda tutmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca itibarınızı artırmanıza ve müşteri hizmetini ve iletişimini geliştirmenize olanak sağlar.

  • Sorulara hızlı bir şekilde cevap vermeniz gerekiyorsa
  • Söylemek istediklerinizi en fazla 280 karakterde ifade etmelisiniz
  • Promosyonları, fırsatları ve yarışmaları paylaşmayı seviyorsanız
  • Hashtag'ler sosyal medya pazarlamanızın büyük bir parçasıdır 

Linkedin

 

İş dünyasındaki diğer insanlarla bağlantı kurmak istiyorsanız, LinkedIn sizin için doğru sosyal medya platformudur. LinkedIn, ilişkiler kurabileceğiniz ve potansiyel müşteriler oluşturabileceğiniz profesyonel ağlarla ilgilidir.

  • Diğer profesyoneller aracılığıyla potansiyel müşteriler oluşturmak istiyorsanız
  • Güvenilir endüstri haberleri almak istiyorsanız
  • Vaka çalışmalarını veya referansları paylaşmayı seviyorsanız

Pinterest

 

Pinterest, moda, güzellik, ev dekorasyonu ve aşçılık gibi ilgi alanları etrafında ilham ve fikir arayan kullanıcıları cezbeder.

 

Görsel olarak çekici ürün veya hizmetlere sahip işletmeler için ideal bir platformdur. Pinterest’in amacı, içeriklerin kaydedilmesidir, bu göründüğünden çok daha anlamlı bir etkileşim sağlar.

  • İşletmenizle ilgili paylaşılabilir içerik oluşturuyorsanız
  • Resimleriniz ve grafikleriniz harika görünüyorsa
  • Web sitenize gelen ziyaretçileri artırmak istiyorsanız
  • Markanızı yeni bir kitleye tanıtmak istiyorsanız

YouTube

 

YouTube, eğiten ve eğlendiren daha uzun videoları paylaşmak için oluşturulmuş bir platformdur. Hedef kitleniz için videolar üreterek dünyanın her yerinden insanlarla bağlantı kurabilir ve abonelikler aracılığıyla bir topluluk oluşturmak için ideal bir platformdur.

  • Dünya çapında bir kitleye ulaşmak istiyorsanız
  • Influencer'larla çalışıyorsanız
  • Eğitimler, web seminerleri veya çevrimiçi ürün lansmanları veya canlı yayınlar yapıyorsanız
  • Diğer platformlarda paylaşmak için YouTube videolarını kullanmak istiyorsanız

 

İyi bir sosyal medya stratejisi, takipçileri müşteriye dönüştürmeninanahtarıdır. Artık her platformun işlevlerini biliyorsunuz, işletmeniz için hangi sosyal medya kanalının en iyi olduğuna karar verebilirsiniz. 

İşletmenizdeki sosyal medyayı yönetme konusunda bire bir tavsiyeye ihtiyacınız varsa, V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan daha fazlasını öğrenin.