Telefon Sim Kart Takılıyken Şebeke Yok Sorunu ve Olası Nedenleri

02 Ağustos 2023

Telefon Sim Kart Takılıyken Şebeke Yok Sorunu ve Olası Nedenleri

Mobil telefonlar günlük yaşamın en yoğun kullanılan ihtiyaçlarından biri haline geldi. Gün içerisinde arama, mesaj gönderme ve internete bağlanma gibi iletişim ihtiyaçları neredeyse tamamen mobil cihazlarla sağlanıyor. Akıllı telefonların izleme, eğlenme, öğrenme ihtiyaçlarına ve fotoğraf ya da video kaydetme gereksinimlerine de cevap vermeleri onları vazgeçilmez kılıyor. Mobil telefonlar ile tüm iletişim ihtiyaçlarını karşılamak için bir operatör müşterisi olmak ve bu operatörün sağladığı bir SIM karta sahip olmak gerekir. Çünkü SIM kart olmadan arama yapmak, SMS göndermek ya da mobil internete bağlanmak mümkün değildir. Ancak bazı durumlarda bir SIM karta sahip olsanız bile cep telefonunuzda şebeke sorunları yaşanabilir. Kullanıcıların dönem dönem yaşadığı şebeke yok sorunu, bu sorunun olası nedenleri ve çözüm önerileri ile ilgili merak edilen tüm detaylar içeriğimizde.

 

Şebeke Yok Ne Demek?

 

Bir cep telefonu kullanıcısı, mobil cihazı ile arama yapabilmek, SMS gönderebilmek ve mobil internete bağlanabilmek için bir GSM operatörü müşterisi olmalı ve bu operatörün sağladığı SIM kartı cep telefonuna takarak şebekeye bağlanmalıdır. Bu sayede mobil cihazlar aracılığı ile iletişim ihtiyaçlarını karşılamak mümkün hale gelir. Her ne kadar teknoloji çağında yaşıyor olsak da dönem dönem kullanıcılar istenmeyen aksaklıklarla da karşılaşabilir. Bu istenmeyen durumlardan en sık rastlanan “şebeke yok” sorunudur. Şebeke yok ya da servis yok sorunu, mobil cihazın şebekeye bağlanamaması anlamına gelir. Bu sorun ile karşılaşıldığında herhangi bir arama yapmak, SMS göndermek ya da mobil internete bağlanmak mümkün değildir. Bu sorunun ana nedeni mobil cihazda herhangi bir SIM kartın bulunmamasıdır. Ancak kullanıcılar zaman zaman telefonda SIM kart takılı ama şebeke yok sorunu ile de karşılaşabiliyor. Peki SIM kart takılı servis yok sorununun olası nedenleri nedir?

 

SIM Kart Takılıyken Şebeke Yok Sorununun Nedenleri Nelerdir?

 

Mobil telefon kullanıcılarının en çok önemsediği konuların başında, mobil telefonlarının her zaman kullanıma hazır olması gelir. Telefon çekmiyor sorunu, mobil telefon kullanıcılarını en çok rahatsız eden sorunların başında gelir. Hat takılı ama şebeke yok sorunu yaşayan kullanıcılar için bu sorunun olası nedenlerini şu şekilde sıralayabiliriz;

 

Cep Telefonunda Şebeke Sorunu

Telefon çekmeme sorunu ile karşılaşıldığında akla gelen ilk şey kapsama alanı ile ilgili bir sorun yaşanıp yaşanmadığı olur. SIM kartınız takılı olduğu halde şebeke yok uyarısı alıyorsanız, muhtemelen baz istasyonları ile ilgili bir sorun yaşanıyor demektir. Mevcut baz istasyonundaki anlık bir arıza meydana gelmiş olabilir ya da herhangi bir altyapı çalışmasına bağlı olarak baz istasyonu hizmet veremiyor olabilir. Böyle bir durumda SIM kartınız takılı olsa dahi “şebeke yok” uyarısı alabilirsiniz. Aynı zamanda bulunduğunuz bölgede baz istasyonu yani şebeke mevcut değilse de bu uyarıyı alabilirsiniz.

 

SIM Kart Sorunu

Telefonunuzda SIM kartınız takılı ancak şebeke yok uyarısı alıyorsanız, bu durumun nedenlerinden biri de SIM kartınızdan kaynaklanan problemler olabilir. SIM kartınız, kart yuvasına tam oturmamışsa ya da ters takılmışsa bu uyarı ile karşılaşabilirsiniz. SIM kartınızı düzgün şekilde taktığınızdan eminseniz bu kez akla SIM kartın aşınmış olması ve bu nedenle işlevini tam olarak yerine getirememesi gelmelidir. SIM kartınızın kırılması ya da çatlaması sonucunda zarar görmesi de telefon SIM kartı okuyor ama şebeke yok sorununa neden olabilir.

 

Cihaz Sorunu

Telefon SIM kartı görüyor ama şebeke yok uyarısı almanızın nedenlerinden bazıları da mobil cihazınızın teknik donanımından ya da yazılımından kaynaklı sorunlar olabilir. Nasıl ki ilk cep telefonlarında şebeke bağlantısını sağlamak için anten mevcut ise akıllı telefonların içerisinde de görmediğimiz antenler bulunur. Bu donanımdaki herhangi bir arıza ya da hasar telefonun çekmemesine neden olabilir. Aynı şekilde telefonun ihtiyacı olan bir yazılım güncellemesi varsa ve bu güncelleme yapılmadıysa bu da şebeke sorununa neden olabilir.

 

IMEI Sorunu

IMEI numarası mobil cihazınızın benzersiz kimlik numarasıdır. Bu numaranın Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu sisteminde kayıtlı olması gerekir. Bu sayede cep telefonunuzu sorunsuz bir şekilde kullanabilirsiniz. Genellikle yurt dışından getirilen cihazların IMEI numarası bu sistemde kayıtlı değildir ve bu kayıt yasal yollarla yapılmalıdır. Telefonunuzun IMEI numarası kaydedilmemişse, kopyalanmış ise ya da çalınmışsa bu durumda da şebeke yok hatası alabilirsiniz.

 

SIM Kart Takılıyken Şebeke Yok Sorununun Çözümleri Nelerdir?

 

Cep telefonunun çekmemesi, mobil telefon kullanıcıları için çoğu zaman sinir bozucu olabilir. Günlük iletişimi engelleyecek olan bu durumu bir an önce çözmek kullanıcılar için oldukça önemlidir. Olası şebeke yok sorununun çözümü için aşağıdaki yöntemleri deneyebilirsiniz;

 

Şebeke Kontrolü Yapın

Şebeke yok uyarısı aldığınız bölge daha önce mobil telefonunuzu kullandığınız bir alansa yani bölgede şebeke olduğundan eminseniz bu durum muhtemelen geçici bir şebeke sorunudur. Bu durumda etrafınızda başka mobil telefon kullanıcısı varsa onların da aynı sorunu yaşayıp yaşamadığını kontrol edebilirsiniz. Eğer sorun sadece sizin operatörünüz ile alakalı bir durum da operatörünüz ile iletişime geçerek sorunun giderilmesi için başvuruda bulunabilirsiniz.

 

SIM Kartınızı Kontrol Edin

Telefonunuzun çekmeme sorununun en bilinen nedenleri arasında SIM kart sorunları yer alır. Eğer telefonunuzun çekmeme nedeni SIM kart kaynaklı bir sorunsa bunun çözümü kısa süre içerisinde gerçekleşir. Öncelikle SIM kartınızı doğru şekilde taktığınızdan emin olun. Eğer SIM kartınız doğru şekilde takılmışsa, SIM kartınızda herhangi bir hasar ya da aşınma olup olmadığını da kontrol etmelisiniz. Kontrolünüz sonucunda herhangi bir hasara rastlarsanız GSM operatörünüzden yedek SIM kart isteyerek sorunu hemen çözebilirsiniz.

 

IMEI Kontrolü Sağlayın

Mobil cihazınızın IMEI numarasının sisteme kayıtlı olduğunu e-Devlet üzerinden kontrol edebilirsiniz. Kontrol sonucunda IMEI numaranızın kayıtlı olmadığını görürseniz, yine e-Devlet üzerinden IMEI kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz. Böylelikle sorun kısa süre içerisinde çözülecektir.

 

Teknik Servis Desteği Alın

Tüm kontrolleri sağladıktan sonra cihazınızdan kaynaklı bir sorun olduğunu düşünüyorsanız cep telefonunuzdaki yazılım ya da donanım kaynaklı herhangi bir problemi tespit etmek ve gidermek üzere teknik servis desteğine başvurabilirsiniz. Bu sayede teknik uzmanlar cep telefonunuzun çekmemesine neden olan bir sorun varsa bu problemi en hızlı şekilde çözecektir.

 

Mobil telefon kullanıcılarının en istemedikleri durumlardan biri şebeke yok uyarısı almak yani cep telefonunun çekmemesidir.Faturalı ya da faturasız hat kullanıcısı olması fark etmeksizin tüm Vodafone kullanıcıları güçlü kapsama kapasitesinden faydalanır.Henüz Vodafone’lu değilseniz, Vodafone Online Kanalları üzerinden numara taşıma başvurusu yaparak Vodafone dünyasına adım atabilirsiniz. Yine online kanallarımız üzerinden faturalı hat ve faturasız tarife seçeneklerimizi inceleyerek kendinize en uygun tarifeyi seçebilirsiniz.

 

numara taşıma yeni hat