Günümüzde tüm cep telefonu kullanıcıları iletişim ihtiyaçlarını daha ekonomik ve etkili şekilde karşılamanın yollarını arıyor. Bu nedenle de kullanıcılar zaman zaman kendi operatörleri içerisinde farklı tarifelere yönelebiliyor. Tarife değişiklikleri genellikle faturasızdan faturalıya geçiş sırasında gerçekleşiyor. Faturalı hatlar genellikle kullanıcılar için daha avantajlı olduğundan birçok kişi faturalı hatları tercih ediyor. Ancak faturasız hat içerisinde de paket değişikliği yapan birçok kullanıcı mevcut.
Faturasız tarifeler genellikle otomatik olarak yenilenmeyen ve taahhüdü bulunmayan tarifelerdir ancak istisnai olarak bazı faturasız tarifelerin de indirimli kullanım haklarının elde edilmesi açısından taahhüdü bulunabilir. Faturalı hat ise çoğunlukla taahhütlüdür. Mevcut tarifesinde bir taahhüdü bulunan kullanıcıların en çok merak ettiği konulardan biri de taahhüt bitmeden tarife değişikliği yapılıp yapılamayacağı. Elbette her kullanıcının dilediği zaman tarife değiştirme hakkı mevcut ancak taahhütlü tarife kullanan kişilere tarife değişikliklerinde taahhütten doğan bazı yaptırımlar uygulanabilir. Bu yaptırım genellikle cayma bedeli olarak isimlendirilir ve taahhüt süresi dolmadan başka bir tarifeye geçen kullanıcılar taahhüt sözleşmesinde belirtilmiş olan bedeli ödemek zorunda kalır. Bu nedenle taahhüt varken tarife değişikliği yapmak isteyen kişilerin mevcut tarifelerinin cayma bedelleri hakkında bilgi edinmesi önemlidir.
Taahhüt ve Tarife Değişikliği Süreci
Aynı operatör içerisinde mevcut tarife taahhüdü sona ermeden tarife değiştirmek, cayma bedelleri ödendiği takdirde mümkündür. Bu cayma bedelleri faturasız hat sahiplerinin bakiyelerinden düşerken faturalı hat sahiplerinin faturalarına tek seferde ya da taksitle yansıtılır. Ödeme biçimlerinin ne şekilde olacağı taahhüt sözleşmesinde yer alır.
Kullanıcıların merak ettiği bir diğer konu da mevcut operatörlerinde taahhütleri devam ederken operatör değişikliği gerçekleştirip gerçekleştiremeyecekleridir. Tıpkı aynı operatör içerisinde olduğu gibi taahhüt devam ederken operatör değişikliği gerçekleştirmek de mümkündür. Cayma bedelleri ve diğer sözleşme hükümleri yerine getirildiğinde kullanıcılar bu işlemi gerçekleştirebilir. Bu konu hakkındaki diğer detaylara taahhüt bitmeden hat değişikliği sayfası üzerinden edinebilirsiniz.
Taahhüt devam ederken numara taşıma ya da yeni hat tesisi ile yapılan operatör değişikliklerinde bazı operatörler kullanıcıların mağdur olmaması için yaptıkları kampanyalar ile cayma bedellerini karşılayabiliyor. Ancak bu her operatör değişikliği için geçerli bir durum değil. Cayma bedellerinin operatör tarafından karşılanması belirli kampanyalar dahilinde, dönemsel olarak ve belirlenen tarifelerde geçerli oluyor. Vodafone abonesi olmak ve birbirinden avantajlı tarife ve paketlerle iletişim ihtiyaçlarını en ekonomik şekilde karşılamak için hemen Vodafone online kanalları üzerinden ya da Vodafone mağazaları üzerinden başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. Eğer bir Vodafone müşterisiyseniz ve değişen iletişim ihtiyaçlarınıza uyum sağlayacak yeni tarifeler arıyorsanız Vodafone online kanalları üzerinden tüm tarife ve paketleri inceleyebilirsiniz.