İnternet Üzerinde Yapılan Unutulmaz 1 Nisan Şakaları

28 Eylül 2023

İnternet Üzerinde Yapılan Unutulmaz 1 Nisan Şakaları

1 Nisan, dünya çapında birçok ülkede “April Fool’s Day” olarak bilinen bir gündür. 1 Nisan nedir diye merak edenler genellikle bu açıklama ile karşılaşıyor. Daha detaylı açıklamak gerekirse; 1 Nisan insanların birbirine şaka yapmayı bir gelenek haline getirdiği “Şaka Günü” olarak açıklanabilir. 1 Nisan günü insanlar iş arkadaşlarına, okul arkadaşlarına veya aile üyelerine şaka yaparak onları kandırmaya ve eğlenceli bir anı oluşturmaya çalışır. Bu şakalar eskiden yüz yüze olarak yapılırken teknolojinin gelişmesi ve internetin hayatımıza girmesi ile online olarak da yapılmaya başlandı.

 

Online Olarak Yapılan Unutulmaz 1 Nisan Şakaları

 

1 Nisan şakaları denildiğinde akla arkadaşınızın okul sırasına yapıştırıcı sürmek, uçucu mürekkeple annenizin en sevdiği beyaz gömleğini lekelemek ya da en sevdiğiniz arkadaşınızın bir eşyasını saklamak gelebilir. Ancak internetin hayatımıza dahil olması ile bu şakalar artık çok ama çok eskilerde kaldı. İnternet çağı ile birlikte Nisan 1 şakaları da online olmaya başladı. Öyle ki bu şakalardan bazıları üzerinden yıllar geçmiş olmasına rağmen hala oldukça popüler. Gelin hep birlikte online olarak yapılan en iyi 1 Nisan şakaları nelermiş hatırlayalım.

 

1.    Bütün Linkler Tek Bir Şarkıya Çıkıyor

1 Nisanda yapılacak şakalardan en iyi olanlardan birini YouTube 2008 yılında gerçekleştirdi ve bu şaka internet üzerinde yapılan unutulmaz 1 Nisan şakaları arasında yerini aldı. 2008 yılının 1 Nisan günü, YouTube tüm kullanıcıları için harika bir şaka hazırladı. Kullanıcılar YouTube ana sayfasında hangi videoya tıklarsa tıklasın açıla tek şarkı Rick Astley’in “Never Gonna Give Up” şarkısı oldu. Böylece neredeyse tüm dünyada 1 gün boyunca YouTube’da video izlemek isteyen herkes bu şarkıyı dinledi ve mırıldandı.

 

2.    Hayatınızın Aşkını Bulduran Adres: Google Romance

Google, Bir Nisan şakaları yapmayı oldukça seven bir şirket. Neredeyse her 1 Nisan’da kullanıcıları için güzel şakalar oluşturan şirket, bu geleneği sadece 2020 yılında korona virüs pandemisi nedeniyle bozdu. Google’ın en sevile şakalarından biri 2006 yılında yaptığı Google Romance şakasıydı. Google Romance’te kullanıcılar profil fotoğrafı ekleyebiliyor, kendileri hakkında kişisel bilgiler verebiliyor ve bu sayede kendilerini tanıtarak hayatlarının aşklarını arayabiliyorlardı. Bu heyecan ile profil oluşturmak isteyen kişiler ise bunun sadece bir şaka olduğunu bildiren bir sayfaya yönlendiriliyordu. Elbette o dönem için bir şaka olarak nitelendirilen bu durum ilerleyen yıllarda Tinder gibi uygulamalarla gerçeğe dönüştü. Kim bilir belki de Google’ın bu şakası bu gibi uygulamalara ilham olmuştur.

 

3.    Sesli Harf Kullanmak 5 Dolar

İnternet üzerinde yapılan Nisan 1 şakaları içerisindeki en iyilerden biri de Twitter’ın kullanıcıları için 2013 yılında hazırladığı şakaydı. Şirket yaptığı resmi açıklamada Twitter’ın yeni isminin “Twttr” olacağını ve yeni uygulamada sesli harf kullanımına izin vermeyeceğini söyledi. Bu uygulamada sesli harf kullanmak isteyen kullanıcıların ise aylık 5 dolar gibi bir ücret ödemek zorunda kalacağını da belirtti. Öyle ki bu şakayı desteklemek için Twitter yaptığı bir diğer resmi açıklamada; sessiz harfler ile şirketin daha verimli bir iletişim formuna sahip olacağına inandıklarını ve sesli harf kullanımının ücretli olmasının şirketin gelir kaynaklarını geliştirmesinin bir yolu olduğunu düşündüklerini söyledi. Elbette bu şaka kısa sürede online camiada büyük bir ses getirdi.

 

4.    Düşünce Gücü ile Google’layın

1 Nisanda yapılacak şakalar söz konusu olduğunda Google’ın bu konuda öncü olduğunu söylememiz mümkün. Şirket 2000 yılında yaptığı şaka ile oldukça ses getirdi. Google Mentalplex adını verdiği bir sistem ile artık kullanıcıların düşünce gücü ile arama yapabileceğini duyurdu. Bunun gerçekleşmesi için ise kullanıcıların yapması gereken tek şeyin ekranda yer alan animasyon çembere odaklanarak aratmak istedikleri şeyi düşünmeleri olduğunu söyledi. Tekerleğe odaklanarak arama yapmak istedikleri şeyi düşünen kullanıcıların karşısına “gözlük ve ayakkabılarınızı çıkardıktan sonra tekrar deneyin”, “düşünceleriniz çok karmaşık” gibi eğlenceli hata kodları çıktı. Bu da Google’ın 1 Nisan şaka anlayışının ne kadar eğlenceli olduğunu gösteren bir olay olarak akıllara kazındır.

 

5.    İşinize Son Veren Şaka

1 Nisan şaka günü için hazırlanmış her şaka bazıları için çok da eğlenceli olmayabiliyor. Bu durumun bir örneği ise yine Google tarafından yapılan bir şaka ile yaşandı. 2016 yılında Google, kendi hizmeti olan Gmail’e ilginç bir özellik ekledi. Gönder butonunun yanına farklı bir “Gönder” butonu ekleyen Google, bu butona tıklayarak e-posta gönderdiklerinde karşı tarafa bir animasyon karakteri olan Minion videosu gitmiş oluyordu. Buraya kadar her şey normal gibi gözükse de asıl iş tam da bu noktadan sonra başladı. Şirket içi yazışmalarında ve resmi maillerinde farketmeden bu butonu kullanan birçok personel işinden kovulmuştu. Bu nedenle Google çok hızlı bir şekilde bu özelliği kapatarak kullanıcılarından özür dilese de bu şaka Google’ın en çok ses getiren 1 nisan şakası olarak kayıtlara geçti.

 

6.    Bu Kişileri Mutlaka Tanıyorsunuz

1 Nisan şakaları konusunda kullanıcılarına yaratıcı şaka hazırlayan şirketlerden biri de Linkedin. Linkedin, formatı gereği daha ciddi ve profesyonel bir şirket olsa da biraz eğlenmekten kimseye zarar gelmez diye düşünmüş ve eğlenceli bir şaka hazırlamış. Linkedin kullanıcılarının ana sayfalarında bağlantı kurmak isteyebilecekleri kişilerle ilgili bir öneri listesi görürler. Linkedin’de 1 Nisan’da bu listeye küçük dokunuşlar yaparak kullanıcılarını gülümsetti. 1 Nisan günü bu listede her kullanıcı Robin Hood’dan Sherlock Holmes’e kadar birçok ünlü ismin yer aldığını gördü. Bu da eğlenceli bir 1 Nisan anısı olarak akıllarda yer etti.

 

7.    Giyim Firmaları da Şaka Yapabilir

Unutulmaz internet şakaları listesinde bir giyim firmasının ne işi var diye düşünüyorsanız erken karar vermeyin. Çünkü 1 Nisan şakası için bir internet sitesi bile hazırlayan H&M, bu listeye girmeyi hak etti. H&M, artık hiçkimse sabahları ne giyeceğini düşünmek zorunda kalmasın diye Mark Zuckerberg’den ilham aldığını söylediği yeni bir koleksiyon çıkardığını duyurdu. “Mark x H&M” etiketi ile tanıttığı bu koleksiyonda toplam 7 adet gri renk tişört ve 1 adet kot pantolon bulunuyordu. Elbette bu koleksiyon bir şakaydı ve bu şakaya sürekli olarak tek tip giyinen Mark Zuckerberg ilham kaynağı olmuştu ve şirket bu şaka için bir internet sitesi bile tasarlamıştı.

 

İnternet üzerinden yapılmış en iyi 1 Nisan şakalarını derlediğimiz listemizin sonuna geldik. İnternet üzerinden yapılmış daha birçok 1 Nisan şakası da mevcut. Siz de yapılmış diğer internet şakalarını öğrenmek ve videoya kaydedilmiş farklı 1 Nisan şakalarını izlemek için Vodafone Ev İnterneti abonesi olabilirsiniz. Abonelik işlemlerini başlatmak için Vodafone online kanalları üzerinden adrese bağlı altyapı sorgulaması yaparak, adresinizde fiber mi yoksa DSL bağlantı mı olduğunu öğrenebilirsiniz. Altyapı sorgulaması yapmak en doğru bağlantı türüne başvuru yapmanız ve ev internetinizi en verimli şekilde kullanmanız açısından önemlidir. Altyapınızı öğrendikten sonra, DSL ve fiber paketlerini ve fiyatlarını inceleyerek kendinize en uygun paketi seçip aboneliğinizi başlatabilirsiniz.