Yapay Zeka Asistanı (AI Assistant) Nedir?

Yapay Zeka Asistanı (AI Assistant) Nedir?

Tüm Ayrıntılarıyla Yapay Zeka Asistanları

 

Yapay akıllı asistanlar (ya da yapay zeka asistanları) bir süredir çeşitli yerlerde karşımıza çıkıyor. Muhtemelen Amazon'un Alexa'sı ve Apple'ın Siri'si gibi asistanları duymuşsunuzdur ve belki de bunları kişisel yaşamınızda kullanıyorsunuzdur. Peki bu asistanlar bize işimizde de yardımcı olabilir mi ve bunları kullanmalı mıyız? Bu makalede, buna karar vermenize yardımcı olmak için yapay zeka asistanları hakkında bilmeniz gereken her şeye bir göz atacağız.

 

 

Yapay Zeka Asistanı Nedir?

 

Yapay zeka asistanları, kullanıcıların çeşitli günlük görevleri yerine getirmelerine yardımcı olmak için yapay zeka kullanan dijital araçlar veya yazılımlardır. Ancak tüm kişisel yapay zeka asistanları aynı değildir, birkaç farklı türü vardır.

 

Örneğin, Alexa, Siri ve Bixby gibi araçlar sesle etkinleştirilen yapay zeka asistanlarıdır. Sizden gelen sesli komutlara yanıt verirler. Amazon Alexa'nızla konuşursunuz; Siri veya Bixby'ye bir soru sormak için telefonunuza seslenirsiniz.

 

Metin tabanlı yapay zeka asistanları ise yazılı metin aracılığıyla kullanıcılarla etkileşime girer. Bu tür asistanlar arasında web sitelerindeki sohbet robotları, mobil ve web uygulamalarındaki sanal asistanlar ve görev yönetimi araçları gibi araçlar yer alır.

 

Yapay Zeka Asistanı Nasıl Çalışır?

 

Yapay zeka asistanları, makine öğrenmesi ve doğal dil işleme (NLP) kombinasyonuyla çalışır.

 

  • Makine öğrenmesi, bir bilgisayar programının büyük miktarda veriden öğrenmek üzere eğitilmesi; kalıpları tanımlayıp bu verilere dayalı kararlar vererek zaman içinde gelişmesidir.

 

  • NLP, asistanın kullanılan dili analiz edip yorumlayarak yazılı ve/veya sözlü komutları anlamasını ve bunlara yanıt vermesini sağlar.

 

Özetle, bu iki teknoloji birlikte çalışarak yapay zeka asistanının kendisinden ne istediğinizi anlamasına yardımcı olur ve bir sorguya her yardımcı olduğunda daha iyi hale gelmesini sağlar. Böylece yapay zeka asistanlarının kullanıcılara fayda sağlayabilecek çeşitli görevleri yerine getirmesine olanak tanır. Örneğin:

 

  • Soruları yanıtlama
  • Yapılacaklar listesi düzenleme
  • Takvimleri yönetme
  • Ürün siparişi verme
  • Hatırlatıcıları veya alarmları ayarlama
  • Mesaj gönderme ve arama yapma
  • E-postaları yönetme
  • Zamanlayıcıları ve alarmları ayarlama
  • Müzik çalma ve video oynatma
  • Notları ve belgeleri yazıya dökme
  • Toplantı planlanma
  • Son teslim tarihlerini takip etme
  • Hatırlatıcı gönderme



Yapay Zeka Asistanlarının Faydaları

 

Yapay zeka asistanları işletmeler, özellikle de büyümek isteyen küçük ölçekli işletmeler için son derece yararlıdır. Faydalarından bazıları şunlardır:

 

  • Daha yüksek verimlilik: Yapay zeka asistanları toplantıları planlama, e-postaları yönetme ve hatırlatıcıları ayarlama gibi rutin görevleri otomatikleştirerek size daha önemli işleri yapmanız için zaman kazandırabilir.
  • Daha iyi müşteri deneyimi: Yapay zeka asistanları, bir web sitesindeki sohbet robotu gibi müşteri hizmetlerini desteklemek için kullanılabilir, bekleme sürelerini azaltmaya ve müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı olur.
  • 7/24 erişilebilirlik: Yapay zeka asistanları her zaman kullanılabilir ve günün her anında görevlerin yerine getirilebilmesini ve soruların yanıtlanabilmesini sağlar.
  • Uygun maliyet: Çeşitli görevlerin üstesinden gelebilen yapay zeka asistanları tekrar eden görevleri kolaylaştırmaya yardımcı olarak ek personel işe alma veya birden fazla araç satın alma ihtiyacını azaltabilir.
  • Kişiselleştirmeler: Makine öğrenmesi sayesinde, yapay zeka asistanları zaman içinde kullanıcı tercihlerini öğrenebilir ve kullandıkça gelişen özel öneriler ve yanıtlar sağlayabilir.

 

Yapay Zeka Asistanları İle İlgili Zorluklar

 

Yapay zeka asistanları şirketleri için bir sihirli değnek değildir. Çünkü bazı zorlukları vardır ve bu yapay zeka araçlarının sınırlamalarının farkında olmak önemlidir.  Bu sınırlamalar ve zorluklar arasında şunlar yer alır:

 

  • Doğruluk sorunları: Yapay zeka asistanları, aslında genel olarak yapay zeka, her zaman %100 doğru değildir. Aracın oluşturulması sırasında güncel olmayan, yanlış veya tutarsız bilgiler kullanılırsa, elde edilen sonucun, çıktının kalitesi düşük olabilir.
  • Gizlilik endişeleri: Siber güvenlik birçok işletmenin endişelendiği bir alandır. Asistan uygun şekilde korunmuyorsa, hacklenmesi kolay olabilir, böyle bir durumda, bu asistanların birçoğu da kişisel verilerle çalıştığı için, hassas bilgilerin riske girmesi söz konusu olabilir.
  • Karmaşık görevlerin üstesinden gelememek: Yapay zeka asistanları sıradan, tekrarlayan görevlerin üstesinden gelmede harika olabilirler, ancak yaratıcılık isteyen veya stratejik işlerde zorlanırlar.
  • Ön maliyetler: Uzun vadedeki maliyet tasarrufu dikkat çekici olsa da, yapay zeka asistanlarına yüksek bir ön yatırım yapmak gerekebilir, ayrıca ekibinizin bu teknolojiden en iyi şekilde nasıl yararlanacağını tam olarak anlamasını sağlamak için kullanmaya başlamadan önce personel eğitimi alınması ihtiyacı da olabilir.

 

Farklı Sektörlerde Yapay Zeka Asistanları

 

Yapay zeka asistanları, belirli sorunlara özel çözümler sundukları için çok çeşitli kullanılabilir. Yapay zeka asistanlarının bazı sektörlerde işleri nasıl dönüştürebildiğinin örneklerini aşağıda bulabilirsiniz:

 

  • Sağlık: Yapay zeka asistanları, röntgen, MR ve CT taramaları gibi çeşitli tıbbi görüntülerin analiz edilip yorumlanmasında kullanılabilir, böylece kanser, nörolojik bozukluklar ve kardiyovasküler sorunlar gibi hastalıkların tespit edilmesine yardımcı olabilir.
  • Perakende: Yapay zeka asistanları pazar trendlerini değerlendirebilir, rakiplerin fiyatlarını gözden geçirebilir ve müşteri talebini analiz edebilir; bunun üzerine fiyatları gerçek zamanlı olarak ayarlayabilir. Yapay zeka fiyatlandırma modellerine geçen perakendecilerde kârlarının %5 ila %10 arasında arttığı görülüyor.
  • Müşteri hizmetleri: Yapay zeka asistanları özellikle sohbet robotları kullanımı yoluyla memnuniyeti artıran verimli, kişiselleştirilmiş müşteri desteği sunmak üzere kullanılabilir. Zendesk işletmelerin %70’inin müşterilerinin talep ve isteklerinin yönünü otomatik olarak algılayan yapay zeka teknolojisine yatırım yaptığını tespit etti.
  • Bankacılık: Yapay zeka asistanları, bankacılıkta dolandırıcılık tespiti ve önlenmesi amacıyla işlem modellerini izlemek, olağandışı faaliyetleri işaretlemek ve potansiyel olarak hileli işlemleri durdurmak üzere rutin olarak kullanılıyor. Örneğin, BGL BNP Paribas bir yapay zeka asistanından yararlanarak dolandırıcılık tespit oranlarını %90’ın üzerine çıkardı.
  • Dijital: Tüm küçük ölçekli işletmelerin radarında olan yapay zeka asistanları ağ trafiğini izleyerek, olası ihlalleri tespit ederek ve siber saldırılara yanıt vererek siber güvenlik tehditlerini önlemeye yardımcı olabilir.
  • İK: Yapay zeka asistanları, otomatik CV taramaları, işe alım desteği gibi çeşitli görevleri üstlenerek İK departmanınızın yükünü azaltabilir. İK yöneticilerinin %34’ünün şimdiden üretken yapay zeka için fırsatları araştırdığı biliniyor.

 

Yapay Zeka Asistanlarının Geleceği

 

Yapay zeka asistanlarının yıldızı yakın zamanda sönecek gibi görünmüyor, aksine işletmelerin çalışma şeklinin temel bir parçası haline gelecek gibi görünüyorlar. Elbette insanların yerini alamazlar, ancak çalışanlarınızın üzerindeki yükü önemli ölçüde azaltabilirler. Gelişmeye devam ettikleri takdirde, daha kişiselleştirilmiş destek sunacaklarından ve karmaşık görevleri daha iyi yerine getireceklerinden de emin olabilirsiniz.

 

Yapay zekanın işletmenize nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi almak için yapay zeka müşteri desteği rehberimize bakabilirsiniz.

 

Yapay zekaya başlangıç konusunda daha fazla bilgi edinmek için (insan) V-Hub Dijital Danışmanlarımızdanücretsiz birebir kişiselleştirilmiş öneriler alabilirsiniz.