E-ticaret Ödeme Denetimi Nedir?

E-ticaret Ödeme Denetimi Nedir?

Ziyaretçilerinizin müşteriye dönüştüğünü görmek kadar değerli bir şey yoktur, özellikle de  , müşterileri cezbetmek ve ürünlerinizi sergilemek için hatırı sayılır miktarda zaman ve kaynak harcadıysanız. Ancak ödeme süreciniz kullanıcı dostu değilse, tüm bu çabalarınız boşa gidebilir.

E-ticaret ödeme denetimi, müşterinin sepetine bir ürün eklediği andan ödemenin gerçekleşmesine kadar olan sürecin her bir parçasını dikkatlice inceler, yani e-ticaret akışınız için bir sağlık kontrolüdür. Bu, sizden alışveriş yapmanın kolay ve hızlı olmasını ve müşterilerinizin daha fazlası için size geri gelmesini sağlamak açısından önemlidir.

Online dikkat süreleri oldukça kısadır ve sinir bozucu bir ödeme süreci sizi hızla terk edilmiş sepetlerle baş başa bırakabilir, müşterilerinizin rakiplerinize yönelmesine yol açabilir. Terk edilmiş sepeti, kullanıcıların sepete ürün ekledikten sonra satın alma işlemini tamamlamadan siteden ayrılmaları olarak tanımlayabiliriz.

İster inanın ister inanmayın terk edilen alışveriş sepetleri için ortalama oran %70'tir. Ama iyi bir haberimiz var, daha iyi bir ödeme tasarımı, dönüşüm oranını %35 artırabilir.

 

Kimin E-ticaret Ödeme Denetimine İhtiyacı Vardır?

 

E-ticaret ödeme denetimi birçok durumda oyunun kurallarını değiştirebilir. Kullanıcı deneyimi tasarımcıları ve web geliştiricileri iyi tasarım kararları almak için ödeme denetimlerinden yararlanabilir. Güvenlik ekipleri de ödeme sürecinin mevzuata uygunluğundan ve veri koruma gerekliliklerini karşıladığından emin olabilir.

E-ticaret ödeme denetimi, web sitesini ziyaret eden ve ürünlere tıklayan makul sayıda kullanıcıya sahip olan ama satın alma işlemi beklenenden düşük gerçekleşen tüm işletmeler için bir zorunluluktur.

Bunun yanı sıra ödeme denetimi, özellikle aşağıdakileri gerçekleştirmek isteyen işletmeler için faydalıdır:

  • Ödeme tasarımını yenilemek: Eğer ödeme tasarımını değiştirmeyi düşünüyorsanız, değişiklikleri yapmadan önce bir denetim gerçekleştirmek akıllıca olacaktır. Bu, mevcut sürecinizi anlamanıza yardımcı olur ve yeni tasarımınızın başarısını ölçmek için size bir referans noktası sunar.
  • Kullanıcı deneyimini anlamak: Bir e-ticaret ödeme denetimi, kendinizi müşterinin yerine koymak gibidir. Önemli değişiklikler yapabilmeniz için, müşterilerinizin ödeme sürecini nasıl kullandıkları ve sitede nasıl gezindikleri konusunda size paha biçilmez bilgiler sağlar.
  • Kullanılabilirliği iyileştirmek için yapılacakları belirlemek: Denetim, kullanıcıların ödeme sürecinizde takılıp kalabilecekleri ya da karışıklık yaşayabilecekleri alanları tespit eder. Bu bilgiyi kullanarak kullanılabilirliği iyileştirmeniz dönüşüm oranlarınızı yükseltmenize yardımcı olabilir.

 

Kullanıcılar Online Satın Alma Sürecinden Ne Bekliyor?

 

Potansiyel müşterilerinizin aradıkları ürüne sahip olabilirsiniz ve iletişim kurdukları bir marka olabilirsiniz ancak hedef kitleniz ödeme aşamasında zorlanırsa size geri dönme ihtimali azalır.

Kullanıcıların online satın alma konusundaki temel beklentileri şunlardır:

  • Güvenli Hesap Girişi: Müşterilerinize, kolaylıkla giriş yapabilecekleri ve verimli bir satın alma işlemi gerçekleştirmek için ödeme yöntemlerini saklayabilecekleri güvenli ve emniyetli bir hesap sunun. Facebook ve Google gibi giriş seçenekleriyle, müşterilerin hesaplarına hızlı ve kolay bir şekilde erişmelerini sağlayarak süreci kolaylaştırabilirsiniz.
  • Kargo Bilgileri: Müşteriler, kargo için ne kadar ödemeleri gerektiğini bilmeyi ve maliyetler ve teslimat süreleri konusunda kendilerine farklı seçenekler sunulmasını isterler.
  • Ödeme Bilgileri: Müşterileri satın almaya teşvik etmek için kredi ve banka kartlarında çeşitlilik, mümkün olduğunca fazla ödeme seçeneği ve bilgi sunmak önemlidir.
  • Teklif ve İndirim Fırsatları: Müşterilerin indirim kodlarını girmelerini ve hediye kartları / kuponları kullanarak ödeme yapmalarını kolaylaştırın.
  • Onay: Müşterilerin satın alma işlemini yaptıktan sonra bekletilmemelerini sağlamak için net onay mesajları gösterin ve hızlı yanıt veren sayfa hızı sürelerine sahip olun.
  • Güvenli Ödeme Sayfası: Web sitenizdeki tüm sayfaların, özellikle de ödeme sayfasının güvenli olduğundan emin olun. URL çubuğundaki kilit simgesi, sayfanın güvenli ve emniyetli olduğunun açık bir göstergesidir.

Sürecinizi güncel tutmak ve olası sorunları büyük sorunlara dönüşmeden tespit etmek için ödeme denetimini düzenli olarak gerçekleştirdiğinizden emin olun. Satış hedeflerini ve dönüşümleri, daha da önemlisi kullanıcı deneyimini etkileyebilecek büyük sorunların oluşmasını beklemeden sürekli olarak izlemek ve ince ayar yapmak her zaman daha kolaydır.

Kısacası, e-ticaret ödeme denetimi güçlü bir kaynaktır. Kullanıcı yolculuğunun son adımlarına daha fazla zaman ayırarak, müşterilerinizi memnun eden ve daha fazlası için geri gelmelerini sağlayan sorunsuz ve güvenli bir ödeme süreci sağlayabilirsiniz.

E-ticaret ödeme denetimi hakkında daha fazla kaynağa ulaşıp bilgi almak için, V-Hub’a göz atabilir  ya da ücretsiz bire bir destek için V-Hub Dijital Danışmanlarımızla, iletişime geçebilirsiniz.