Kurumsal İletişimin Geleceği: Yapay Zekâ Destekli Telekom Araçları

Kurumsal İletişimin Geleceği: Yapay Zekâ Destekli Telekom Araçları

Kurumsal iletişim alanı, yeni teknolojiler ve değişen beklentilerle hızla gelişirken yapay zekâ oyunun kurallarını baştan yazıyor.

 

Telekom şirketlerinin telefon ve internet hizmeti gibi temel çözümler sunmakla sınırlı olduğu günler geride kaldı. Günümüzde telekomünikasyon sektörü, Yapay Zekâ (AI), 5G ve Nesnelerin İnterneti (IoT) tarafından yönlendirilen gelişmiş teknolojilerin kullanımında ön saflarda yer alıyor.

AI'nın ağları ve müşterileri desteklemek için telekomünikasyona giderek daha fazla entegre olmasıyla bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Valuates'e göre, küresel AI telekomünikasyon pazarı büyüklüğünün 2021-2027 yılları arasında yüzde 42,6'lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla 2027 yılına kadar 14,99 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.

 

Telekom şirketlerinin bugün karşı karşıya olduğu altı temel zorluk:

 

       1. Büyük miktarda veriyi yönetmek

       2. Teknik uzmanlık eksikliği

       3. Veri gizliliği ve güvenliği

       4. Mevcut sistemlerle entegrasyon

       5. Bütçeyi dengeleme

       6. Müşteri taleplerini karşılama

 

Telekomda AI Kullanmanın Faydaları

 

Telekomünikasyon şirketleri bugün yukarıda belirtilen çeşitli zorluklara yanıt vermek için AI teknolojisinden önemli faydalar görüyor. Bu faydalara bağlı olarak yapay zekânın önümüzdeki yıllarda, telekomünikasyon sektöründe daha da büyümesi ve gelişmesi bekleniyor. Bu büyümenin temel itici gücü ise otonom olarak çalışabilen ağ çözümlerine olan talebin artması. Telekomünikasyon şirketleri AI odaklı ağ çözümlerini kullanarak;

  • ağ tıkanıklığını azaltabilir ve kaliteyi artırabilir
  • operasyonel verimliliği artırabilir
  • müşteri deneyimini iyileştirebilir
  • gelir artışı sağlayabilir
  • elde tutma oranını artırabilir ve müşteri kaybını azaltabilir.

Mevcut görünüm, telekomünikasyon şirketlerinin gelecekte verimli bir şekilde çalışması için yapay zekâ ile entegrasyonunun kaçınılmaz olacağına işaret ediyor. Örneğin yakın zamanlı verilere göre;

  • Şirketlerin yüzde 73'ü AI destekli ağ optimizasyonu sayesinde gelir artışı elde etti.
  • Şirketlerin yüzde 80'i AI destekli sohbet robotları ve sanal asistanlar kullanarak müşteri hizmetlerinde maliyetlerin azaldığını bildirdi.
  • Şirketlerin yüzde 90'ı AI kullanarak gerçek zamanlı dolandırıcılık tespiti için bir başarı oranı elde etti.

 

Telekomda AI Kullanım Örnekleri

 

Ağ optimizasyonu: AI algoritmaları büyük hacimli ağ verilerini gerçek zamanlı olarak izler. Bu, ağları yeniden yapılandırmaya, olası tehditleri belirlemeye ve çözmeye olanak tanır. AI sistemleri, yerel ekipman arızalandığında veya kanallar tıkandığında ağ ayarlarını değiştirebiliyor ve trafiği daha güvenli rotalara yönlendirebiliyor.

Sahtekarlık önleme: Telekomda AI, sahtekarlığı tespit etme ve önlemede mükemmel sonuçlar sunuyor. Gerçek zamanlı çağrı ve veri aktarım kayıtlarını analiz ederek, AI ve ML tarafından desteklenen sahtekarlık önleme analitik sistemleri şüpheli kalıpları belirleyebiliyor ve ilgili hizmetleri veya kullanıcı hesaplarını hemen engelleyebiliyor.

Kaynak optimizasyonu: Yapay zekâ, arka ofisteki çeşitli kritik süreçleri otomatikleştiriyor ve kolaylaştırıyor. Bu, maliyetlerin düşmesine ve daha verimli planlamaya yol açıyor, bunun sonucunda daha yüksek yatırım getirisi, sermaye harcamaları (capex) yatırımları için daha fazla fon ve gelişmiş müşteri memnuniyeti elde ediliyor.

Ürün ve hizmet çeşitlendirmesi: AI'yi 5G ile entegre etmek, ürün ve hizmet tekliflerini genişletmeye, diğer endüstrilerle iş birliği yapmaya ve gelişmiş bağlantı ve veri alışverişi ile akıllı şehirler ve endüstriler geliştirmeye katkıda bulunmaya olanak tanıyor.

Müşteri hizmetleri otomasyonu ve sanal asistanlar: Yapay zekâ destekli sanal asistanlar, telekom şirketlerinin müşteri hizmetlerini iyileştirmek için kullanabilecekleri yararlı araçlardır. Örneğin, yapay zekâ destekli sohbet robotları, müşteri sorularına yanıt vermek ve sorunları insan müdahalesi gerektirmeden çözmek için kullanılabiliyor. Bu, müşteri hizmetleri temsilcilerinin daha karmaşık konulara konsantre olmasını sağlıyor.

Gelir artışı: Bir yapay zekâ veri platformu, müşteri bilgileri, hizmet kullanımı ve faturalama verileri gibi çeşitli veri türlerini analiz edebiliyor. Yapay zekânın müşteri ihtiyaçlarını gerçek zamanlı olarak tahmin etme yeteneği sayesinde, doğru teklifi doğru anda doğru kanaldan sağlamak mümkün oluyor. Bu, akıllı satış artırma ve çapraz satış fırsatları aracılığıyla artan gelir, abone büyüme oranı ve kullanıcı başına ortalama gelir ile sonuçlanıyor.

 

Telekomünikasyonun Geleceği: Telekomdan Teknokoma

 

Telekomünikasyon şirketleri, teknoloji odaklı bir telekomünikasyon şirketi olmak için bulut iletişim platformlarıyla iş birliği yaparak bir dönüşüm geçiriyor. Daha spesifik olarak, teknoloji şirketleri, müşterilerin tercih ettiği kanallar üzerinden veri odaklı konuşma yolculuklarını etkinleştirmek için otomatik, bulut tabanlı ağları yeni nesil hizmetlerle birleştiriyor.

İletişim artık geleneksel SMS ve sesin ötesine uzanıyor. Bunun yerine, telekomünikasyon şirketleri çok kanallı çözümler sunmak için bulut iletişim platformlarıyla güçlerini birleştiriyor. Örneğin, teslimat şirketlerinin SMS'e geri dönüş seçeneğiyle WhatsApp gibi sohbet uygulamaları aracılığıyla bildirimler göndermesine olanak tanıyor. Bu tür ortaklıklar, telekom şirketlerinin CPaaS çözümlerini satmasını ve kullanmasını sağlıyor. Operatörler, son kullanıcıların WhatsApp, Viber, Messenger ve Rich Communication Services (RCS) gibi sohbet uygulamaları aracılığıyla hesaplara para yükleme, fatura ödemelerini gerçekleştirme ve en son teklifleri keşfetme gibi eylemleri yerine getirmesini sağlayabilir.