Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Rekabetin hayli yüksek oldugu HoReCa sektöründe, isletmelerin müsterilerine en iyi deneyimleri sunabilmeleri için inovatif yaklasımları benimsemeleri gerekiyor. Yenilikçi çözümler, mükemmel müşteri hizmetleri sunabilmenin ilk koşulunu, başka bir ifadeyle iş süreçlerini kesintisiz olarak iyilestirme ve gelistirme imkânını saglıyor.
HoReCa sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin en önemli hedefi başarılı olmak ve başarıyı sürdürebilmektir. Bu doğrultuda, hizmet sunumunda yüksek standartlar sağlamak ve bu standartları korumak, bütçe hedeflerini tutturmak, yeni mevzuatlara uyum sağlamak ve değişen müşteri taleplerine yanıt vermek gibi birbirinden farklı birçok sürecin uyum içinde yönetilmesi, aşılması güç zorluklar yaratabilir. Ancak zorluklar çoğu durumda beraberinde fırsatlar da getirebilir. İşletmeler farklı ve daha iyi deneyimler sunmanın yeni yollarını, bu zorlukları aşarken bulabilir ve kendilerini rekabette öne taşıyacak farklılaştırıcı avantajlarını keşfedebilir.
Sektörde kullanımı giderek artan yenilikçi teknolojiler, bunun için HoReCa işletmelerine büyük bir imkan sunuyor. Ulusal Restoranlar Birliği (National Restaurant Association) 2024 yılı araştırması da bunu doğruluyor; restoran yöneticilerinin %76'sı teknolojinin kendilerine önemli bir rekabet avantajı sağladığını ifade ediyor. İş süreçlerini kesintisiz olarak iyileştirme ve geliştirme imkanı sağlayan, bu sayede müşterilerine en iyi deneyimleri sunarak başarıyı sürdürmeye yardımcı olan yenilikçi çözümlerden Akıllı Süreç Yönetimi ve M2M Data Hattı çözümleri de otel, kafe ve restoranlarda operasyonları iyileştirmenin, tasarruf ve verimlilik sağlamanın, müşterileri gerçekten anlamanın ve mükemmel müşteri hizmetleri sunabilmenin yollarını açıyor.
Bugün enerji, ulaşım, sağlık gibi birçok farklı sektör, verimliliği artıran ve gerçek zamanlı olarak veri alışverişi yapmayı sağlayan M2M (machine-to-machine/makineden makineye) teknolojisinin avantajlarından faydalanıyor. M2M haberleşme ile insan müdahalesi olmadan iki veya daha fazla cihaz arasında veri alışverişinin yapılabilmesi, HoReCa sektörü için daha verimli ve etkili çözümler sunan uygulamalara olanak sağlıyor. Vodafone Business tarafından sunulan M2M Data Paketleri, işletmenizin uzaktan erişim, yönetim, bilgi alımı, kontrol ve lokasyon bilgisi gibi ihtiyaçlarını karşılarken maliyetlerinizi azaltmanın ve operasyonel verimliliğinizi artırmanın yolunu açıyor. Makinelere takılan SIM kartlar sayesinde çok sayıda cihazın insan müdahalesi olmadan bilgi paylaşmasını ve otomatik bildirimler ile hızlı aksiyon almalarını sağlıyor, cihazlarınızı uzaktan izleyerek yönetilebilmenize imkan tanıyor.
Otel, restoran ve kafelerde kullanılan cihazlar ve ekipmanlar, Vodafone M2M Paketi ile birbirleriyle ve merkezi sistemlerle bağlantı kurabiliyor. Bu sayede işletme sahipleri veya yöneticileri, cihazları uzaktan izleyebiliyor, kontrol edebiliyor ve gerektiğinde müdahale edebiliyor. Örneğin, otel odalarındaki iklim kontrolü veya kahve makineleri gibi sistemler uzaktan izlenebiliyor ve yönetilebiliyor. Bu da verimliliği ve tasarrufu artırmaya yardımcı oluyor.
Vodafone M2M Paketi ile süreçlerinizi otomatikleştirerek verimliliği artırabilirsiniz. Örneğin, otellerde enerji tüketimini izlemek ve yönetmek veya restoranlarda stok seviyelerini otomatik olarak izlemek ve sipariş vermek için Vodafone M2M Paketi’nden faydalanabilirsiniz.
Maliyet Tasarrufu
Vodafone M2M Paketi, işletmelerin kaynaklarını daha verimli bir şekilde kullanmalarına yardımcı olabilir. Bu da işletmelerin maliyetlerini düşürerek kârlılığı artırabilir.
Rezervasyonların yönetilmesi, envanter takibi, müşterilere kusursuz hizmetler sağlanması, mali durumların kontrolü otel, restoran ve kafe işletmelerinde titizlik ve dikkat gerektiren görevlerden sadece birkaçı. Günümüzün rekabetçi ortamında başarılı olabilmek için işletme sahipleri ve yöneticilerinin bu operasyonları kolaylaştıran ve genel verimliliği artıran teknolojileri benimsemeleri giderek daha önemli hale geliyor. Bu noktada Akıllı Süreç Yönetimi Çözümü devreye giriyor.
Akıllı Süreç Yönetimi, işletmenizde tekrarlanabilir görevleri sistematikleştirirken bu görevlerin çok daha az iş gücü ile devam etmesine yardımcı olan bir yol sunarak süreçlerinizi kullanımı kolay ve uygun maliyetli bir destekle güçlendiriyor. Operasyonlarınızı kolaylaştıran ve merkezileştiren bu çözüm, rezervasyonları, siparişleri, envanteri, personel programlarını ve hatta müşteri geri bildirimlerini gerçek zamanlı olarak denetlemenize olanak tanıyor. Veriye dayalı kararlar almayı ve sunulan deneyimleri kayda değer ölçüde iyileştirmeyi sağlıyor. Square tarafından yayınlanan verilere göre restoran sahiplerinin %40'ı, otomasyona yatırım yaparak kârlarını önemli ölçüde artırabildi. Yanı sıra, Touchbistro araştırmaları da restoranların %89'unun şu anda yapay zeka tabanlı araçlar kullandıklarına dikkat çekerken diğer idari görevlerin otomasyonunda yüksek bir oran olduğunu gösteriyor: Restoranların %70'i otomatik maaş bordrosu, %65'i muhasebe ve yine %65’lik bölümü envanter yönetimine sahip olduklarını bildiriyor. İnsan kaynaklarından envanter takibine, muhasebe işlerinden cari yönetime kadar tüm süreçleri dijitalleştirirken kaynakları doğru kullanmayı, tüm süreçleri tek bir ekrandan raporlayıp takip etmeyi sağlayan Vodafone Akıllı Süreç Yönetimi çözümleriyle kazanabileceğiniz çok sayıda fayda var. Örneğin; ölçümlenebilir veriler sayesinde plan sürecinizi kolaylaştırabilirsiniz, personel izin süreçlerinden %60 oranında zaman tasarrufu sağlayabilirsiniz, anlık müdahale sayesinde müşteri şikayetlerinizi aylık %50’nin üzerinde azaltabilirsiniz. Akıllı Süreç Yönetimi, donanım gerektirmeyen bir bulut çözümü olduğu için yerinde kurulum gerektirmiyor ve kullanıcılar kurulumu, sağlanan videolarla kendileri kolayca yapabiliyor. Kurulum isteyen işletmeler için ise Vodafone Business satış sonrası destek uzmanları uzaktan ya da yerinde eğitimlerle destek veriyor. Üstelik tüm işletmeler bu kapsamlı çözümden ilk ay ücretsiz faydalanabiliyor.
Akıllı Süreç Yönetimi, restoran ve kafelerde siparişlerin daha hızlı ve düzenli bir şekilde işlenmesine yardımcı olabilir. Müşterilerin siparişleri, otomatik olarak mutfak veya bar ekibine iletilir, bu da hizmet süresini kısaltır ve müşteri memnuniyetini artırır.
HoReCa işletmelerinin çok iyi bildiği gibi müşteriler bekletilmek istemez. Rezervasyonu olduğu halde müşteriden beklemesini istemek veya daha önce belirtilen bekleme süresinden daha fazla beklemek zorunda kalmak müşteriler için tercihlerinde belirleyici olabiliyor. Örneğin, restoran müşterilerinin %54'ü, 30 dakikadan fazla masa bekleme süresinin kendilerini bir restorana gitmekten vazgeçireceğini belirtiyor. Akıllı Süreç Yönetimi, rezervasyonları verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olarak, alan veya konaklama kapasitesinin optimize edilmesine, bekleme sürelerinin azaltılmasına ve insan hatalarının en aza indirilmesine yardımcı oluyor.
Özellikle restoran ve kafelerde bozulabilen gıdaların ve bozulmayan ürünlerin stok takibini yapmak zor olabilir. 2024 Restoranların Durumu Raporu’na göre restoranların %65’i bugün otomatik bir stok yönetimi yazılımı kullanıyor. Vodafone Business Akıllı Süreç Yönetimi, stok seviyelerinin yönetilmesine, stok azaldığında uyarı gönderilmesine ve içerik sıralamasını optimize etmek için ürünlere ilişkin bilgiler sağlanmasına yardımcı oluyor. Stok seviyelerini otomatik olarak izlemek ve yönetmek, stok maliyetlerini düşürmeye ve israfı önlemeye önemli ölçüde katkıda bulunuyor.
Personel Performansı ve Yönetimi
Akıllı Süreç Yönetimi, yoğun saatler, çalışanların müsaitliği ve iş kanunları gibi faktörleri göz önünde bulundurarak çalışan programlarının oluşturulmasına yardımcı oluyor. Bu, iyi organize edilmiş bir iş gücü ve gelişmiş operasyonel verimlilik sağlıyor. Bununla birlikte, personelin performansını izlemek ve değerlendirmeye yönelik veriler de sunabiliyor. İşletmeler, bu verilerden personel verimliliğini artırmak ve iş gücü yönetimini iyileştirmek için faydalanabiliyor.
Square verilerine göre restoranların %39’u müşterilerin ne istediğini anlamak için iş verilerini kullanmayı planlarken, %38'i onlarla daha fazla etkileşim kurmak için pazarlama programlarını kullanmayı planlıyor. Akıllı Süreç Yönetimi ile müşteri verilerini toplamak, analiz etmek ve kullanmak oldukça kolaylaşıyor. Bu sayede işletmeler müşteri ilişkilerini güçlendiriyor ve daha kişiselleştirilmiş hizmetler sunabiliyor. Çözümde yer alan Müşteri İlişkileri Yönetim Modülü, müşteri verilerini randevularını, siparişlerini saklayarak müşterilerinize daha kişisel ve iyileştirilmiş hizmetler sunmanıza yardımcı oluyor.
İşletmenizdeki cihazlar arasında bağlantı sağlayarak uzaktan erişim, yönetim, bilgi alımı, kontrol sağlamak, maliyetlerinizi azaltmak ve operasyonel verimliliğinizi artırmak için faydalanabileceğiniz M2M Data Hattı hakkında daha ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Masraf yönetiminden görev yönetimine, satın almadan muhasebeye kadar kilit iş süreçlerinizi dijitalleştiren ve tüm iş süreçlerinizi tek ekrandan takip etmenizi, yönetmenizi ve raporlamanızı sağlayan Akıllı Süreç Yönetimi çözümünün modüllerini incelemek için buraya tıklayabilirve Vodafone Business ile işletmenizi geleceğe başarıyla taşımak için esnafa özel çözümler hakkında daha fazla bilgiye ve ayrıcalıklı kampanyalara buradanulaşabilirsiniz.
Kullandığı ürünler
Diğer haberler