Otel, Restoran ve Kafe Isletmelerinde Online Uygulamaların Avantajları

Otel, Restoran ve Kafe Isletmelerinde Online Uygulamaların Avantajları

Günümüzde otel, restoran ve kafe (HoReCa) işletmeleri, dijital dönüşümün hızla yayılmasıyla birlikte online uygulamaları benimseyerek iş yapış biçimlerini değiştiriyor ve müşteri deneyimini geliştiriyor. Bu online platformlar, işletmelere daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşma, operasyonel verimliliği artırma, pazarlama çabalarını destekleme ve müşteri bağlılığını güçlendirme fırsatları sunuyor.

 

Müşteri yolculuğunun her aşamasında etkileşim için teknolojiden yararlanmak, yalnızca müşteri memnuniyetini iyileştirmekle kalmıyor, aynı zamanda operasyon verimliliği de kayda değer ölçüde artırıyor. Örneğin, müşterilerinizle tercih ettikleri kanallar aracılığıyla iletişim kurmanız, daha fazla hedefleme seçeneği sunarak daha başarılı kampanyalara ve müşteri sadakatini güçlendirmenize yardımcı oluyor. Bununla birlikte, uygulamaların sunduğu hız, esneklik, gerçek zamanlı geri bildirimler operasyonlarınızı daha iyi yönetmek, iş gücünüzü daha verimli alanlara yönlendirmek, maliyetleri düşürmek, zaman tasarrufu sağlamak ve kârlılığı artırmak için ihtiyaç duyduğunuz desteği sağlıyor.

 

 

HoReCa sektöründe mobil uygulamaların avantajları:

 

Restoran, otel ve kafe sektöründe uygulamalar ve sadakat programları da dahil olmak üzere mobil teknoloji kullanımı giderek yaygınlaşıyor. Mobil ve dijital platformlardan yapılan satışların 2025 yılına kadar ABD restoranlarındaki toplam satışların %30'unu oluşturacağı öngörülüyor. Konaklama sektöründe mobil uygulamaların benimsenmesine yönelik veriler de müşterilerin mobil uygulamaları giderek daha fazla tercih ettiklerini gösteriyor; Criton tarafından yapılan bir araştırmaya göre, katılımcıların %73'ü konakladıkları otelin mobil uygulamasını indirdiklerini, yaklaşık üçte ikisi de bir uygulama aracılığıyla giriş ve çıkış yapmayı tercih etiklerini belirtiyor.

 

 

 Daha Fazla Müşteri Erişimi

Online rezervasyon sistemleri ve mobil uygulamalar, potansiyel müşterilere tercih edecekleri işletmeler hakkında bilgi veriyor ve rezervasyon yapma sürecini kolaylaştırıyor. Bu sayede işletmeler, daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşabiliyor ve doluluk oranlarını artırabiliyor.

 

 

  Müşteri Memnuniyeti ve Kolaylık

Müşteriler, online uygulamalar aracılığıyla hızlı ve kolay bir şekilde rezervasyon yapabiliyor. Otellerin mobil uygulamaları, konuklara konaklamalarıyla ilgili bilgi ve hizmetlere kolay erişim sağlayarak deneyimlerini daha rahat ve keyifli hale getirebilir. Konuklar uygulamayı oda rezervasyonu yapmak, check-in yapmak, oda servisi siparişi vermek, restoran rezervasyonları yapmak, hizmet talep etmek ve çok daha fazlası için kullanabiliyor. Tüm bu hizmetlerin tek bir uygulama aracılığıyla kolayca erişilebilir olması, konukların danışmayı arama, sırada bekleme veya karmaşık bir web sitesinde gezinme ihtiyacını azaltıyor. Uygulamalar, ayrıca konuklarınıza ilgi alanlarına ve tercihlerine göre kişiselleştirilmiş öneriler ve promosyonlar da sunabilmenizi sağlıyor. Örneğin, bir misafir daha önce spa bakımları için rezervasyon yaptırdıysa uygulama, onun ilgilenebileceği benzer hizmetleri önerebilir. Bu, misafirin deneyimini iyileştirmeye ve memnuniyetlerini artırmaya yardımcı olabilir. İyi deneyimler, oteli tekrar ziyaret etme ve başkalarına tavsiye etme olasılıklarını artırır.

 

Mobil uygulamaların restoran ve kafelerde kullanımını ise müşterilere, menüleri inceleyebilme, ödeme yapabilme ve önceden sipariş verebilme olanağı sunarak müşteri memnuniyetini artırıyor ve işletme ile müşteri arasındaki etkileşimi güçlendiriyor. Müşterilerinizin ihtiyaç duydukları her şeye tek bir platformdan ulaşabilmesi, erişimi ve dolayısıyla satışlarınızı artırabilir. Bu alanda mobil uygulamaların yanı sıra son yıllarda özellikle progresif web uygulamalarının da (PWA) popüler bir alternatif haline geldiği görülüyor. Müşterilerin telefonlarından, tabletlerinden veya başka herhangi bir cihazdan hiçbir şey indirmeye gerek kalmadan erişebilmelerini sağlayan bu çözüm, hızlı ve kolay bir uygulama çözümüne ihtiyaç duyan restoranlar tarafından tercih ediliyor. Bu teknolojiyi tercih eden şirketlerden Starbucks; progresif web uygulamasına (PWA) geçtikten sonra günlük ve aylık aktif kullanıcı sayısının iki kat arttığı ifade ediliyor.

 

 

 Operasyonel Verimlilik  

Online uygulamalar, personel zamanını ve kaynaklarını daha verimli bir şekilde yönetmeyi sağlıyor. Örneğin, otel rezervasyon sistemleri, rezervasyon işlemlerini otomatikleştirerek resepsiyon personelinin zamanını tasarruf etmelerine olanak tanıyor. Restoranlar ve kafeler için ise online sipariş ve ödeme sistemleri, siparişleri daha hızlı ve doğru bir şekilde işlemek için operasyonel süreçleri kolaylaştırıyor. Uygulamalar, çalışanlar arasındaki iletişimi iyileştirerek ekibinizin görevleri verimli bir şekilde tamamlamasına da yardımcı oluyor. Örneğin, otel uygulamanız bir odanın ne zaman hazır olduğunu danışmaya bildirebiliyor ve herkese görevlerle ilgili güncel bilgiler verebiliyor. Konuklar mobil cihazlarıyla kendi başlarına check-in ve check-out yapabiliyor. Ayrıca yol tarifleri, rezervasyonlar gibi çok çeşitli hizmetleri de talep edebiliyor. Bu, otellerin bu görevleri manuel olarak yerine getirmek için gereken zamanı ve kaynakları azaltabileceği anlamına geliyor. Aynı zamanda hata ve yanlış iletişim olasılığını da azaltıyor ve bu da konuk deneyimine gölge düşürebilecek olayların önüne geçmeye yardımcı oluyor.

 

Restoran ve kafelerde ise örneğin, en yoğun saatlerde iş gücü için gerekli yönlendirmeleri yaparak aksaklıkları, yanlış siparişleri veya faturalardaki hataları engellemeye yardımcı oluyor. 2024 Restoranların Durumu Raporu, restoran işletmecilerinin %60’ının restoranlarında sunduğu faydalara bağlı olarak otomatik personel planlaması kullandığını gösteriyor.

 

 

  Pazarlama ve Müşteri Bağlılığı

Online platformlar, işletmelerin pazarlama çabalarını destekliyor ve müşteri bağlılığını artırıyor. E-posta bültenleri, özel teklifler ve sadakat programları gibi online pazarlama araçlarıyla müşterilerle etkileşim kurulabilir ve müşteriler, tekrar işletmeye gelmeleri için teşvik edilebilir. 2024 Restoranların Durumu Raporu’na göre restoranların %67'si şu anda bir sadakat programı sunuyor ve müşterilerin %51'i fırsatlara bir restoranın uygulaması aracılığıyla erişiyor. Öte yandan, dünyanın en iyi 100 otel markası ve zincirinin %94 kadar yüksek bir bölümü müşterilerine sadakat programı sunuyor.  Bunun nedeni ise sadakat programlarının geliri artırmada son derece etkili olması; sadık müşteriler %22,4 daha fazla harcama yapıyor ve %28 daha uzun süre kalıyor. Sadakat programı üyelerinin %64'ü iş amaçlı seyahat edenlerden oluşuyor ve sadakat üyeleri oda gelirinin % 30-60'ına katkıda bulunuyor.

 

 

 Veri Analitiği ve İyileştirme Fırsatları

Bir mobil uygulamanın işletmenize sunacağı en önemli imkanlardan biri de veri analitiğidir. Satın alımları, müşteri katılımını ve tercih edilen ürün veya hizmetleri kolayca belirleyebilirsiniz. Yemek yeme alışkanlıklarını, tercihlerini ve geri bildirimlerini anlamak için müşteri verilerinden ve analizlerinden yararlanabilirsiniz. Bu imkan ayrıca ürün ve hizmetlerinizi en iyi nasıl özelleştireceğinize karar vermenize de yardımcı olur. Aylık veya haftalık satışlarınızı takip edebilir, en çok veya en az sipariş veren müşterileri net bir şekilde görebilir, tekliflerinizi hedef kitlenize uyarlayıp ne zaman yayınlayacağınıza kolayca karar verebilirsiniz.

 

Mevcut verilerinizi faydaya dönüştürmemek, önemli fırsatları kaçırmaya yol açabilir. Bol miktarda bilgi ve veriye sahip olduğumuz bir zamanda kişiselleştirme her zamankinden daha derine inebilir. Bu veriler hizmetleri uyarlamak, hedefe yönelik teklifler oluşturmak ve her temas noktasının bireysel konuklara hitap etmesini sağlamak için kullanılabilir. Veriye dayalı pazarlama stratejileri, daha kesin hedefleme ve etkili kampanyalara olanak tanır. Pazarlama çalışmalarınızı veri öngörülerine göre uyarlamak, daha yüksek dönüşüm oranlarına ve pazarlama bütçelerinin daha verimli kullanılmasını sağlar.

 

 

Bu avantajlar, otel, restoran ve kafelerin online uygulamaları sayesinde işletmelerini daha rekabetçi hale getirmelerine ve müşteri memnuniyetini artırmalarına yardımcı olur. Bir otel, restoran veya kafe işletiyorsanız web sitenizi ve mobil uygulamanızın sunduğu verileri, Vodafone Business çözümleri ile faydaya dönüştürebilirsiniz. Mobil uygulamanızdan gelen verileri Akıllı Süreç Yönetimi çözümü ile birleştirmek, size bütünleşik bir süreç yönetimi yapma imkanı sunuyor. Dijital veri kütüphanesi ile ihtiyaç duyduğunuz bilgilere kolayca ulaşmanızı sağlayan, otomasyonel raporlama özelliği ve düzenli hatırlatmalarıyla iş takibini kolaylaştıran, ölçümlenebilir veriler sağlayarak plan sürecini ve tasarrufu iyileştiren Akıllı Süreç Yönetimi, kilit iş süreçlerinizi mobil uygulamanızdan gelecek verilerle daha etkili bir şekilde yönetmenizi sağlayabilir. Bu çözümün modüllerinden Müşteri İlişkileri Yönetimi sayesinde işletmenizin müşteri verilerini, randevularını, satışlarını yönetebilir ve müşteri ilişkilerine ait bilgileri saklayıp yönetebilirsiniz.

 

Mobil uygulamanızdan gelecek verileri, hizmet sunumunu ve iş süreçlerinizi iyileştirmek için kullanmanıza yardımcı olacak Vodafone Business çözümlerinden biri de Bulut Santral. Sabit ya da mobil telefon altyapısının tek bir merkezden yönetilmesini sağlayan bir bulut iletişim çözümü olan Vodafone Bulut Santral, ses kayıt, karşılama anonsu ve otomatik çağrı karşılama gibi özellikler sayesinde, gelen aramaları bekletmeden karşılamayı sağlıyor. Aynı zamanda, müşteri bilgilerinin Bulut Santral ile bağlantılı olarak çağrı karşılamada kullanılması da müşterilerinize daha kişiselleştirilmiş yanıtlar vermenizi sağlayarak müşteri memnuniyetini artırmanıza katkıda bulunuyor.

 

Vodafone Business ile işletmenizi geleceğe başarıyla taşımak için esnafa özel çözümler hakkında daha f azla bilgiye ve ayrıcalıklı kampanyalara buradan ulaşabilirsiniz.