E-Ticaret Yapmanın Dezavantajları

Fiziksel santralin gerektirdiği bakım maliyetlerinizi tamamen ortadan kaldırın, kurulum masrafı olmadan bulut santral ile tanışın!

Sahadaki ekiplerinizin mobil cihazlarındaki akıllı ekip takip ile çalışma saatlerini, gün içindeki yol haritalarını, yaptıkları saha ziyaretlerini takip edin!

 

Bir mağaza açtık, online satış yapıyoruz, avantajları var ama dezavantajları yok mu? Mutlaka var, gelin sizlere biraz bunlardan bahsedelim. Tüketici ile sıcak bir iletişim kurmanın zorluğu. Örneğin fiziki bir mağazanıza müşteri girdiğinde tezgahtar gidip “Hoş geldiniz, size nasıl yardımcı olabilirim?” diyebilir. Ama online tarafta böyle bir şansımız yok. Bu anlamda burada neler yapabiliriz? Online kanallardan insanları kaynaştırmak anlamında birtakım sorular sorabiliriz, insanları etkileşim içerisine sokabiliriz. Bu şekilde çalışmalara sayesinde sıcak iletişime geçebiliriz. Ürünü deneme şansının olmaması, bu da bir handikap olarak görülebilir. Tüketici e-ticarete alıştıktan sonra çok büyük bir sorun olmaktan çıktı. Ama hala bazı tüketiciler “Acaba olur mu? Sipariş versem bir sorun olur mu?” gibi soru işaretleri olabiliyor. Ürünü deneme şansının olmaması sıkıntı gibi gözüküyor ama şirketler ise üç boyutlu görseller koyuyor, mümkünse ürünün videosunu koyuyor, tüketici / müşteri yorumları alınıyor, bunlar çok etkileyici oluyor. Yani siz bir ürüne baktığınızda üç boyutlu resimler gördüğünüzde, güzel bir video gördüğünüzde, müşteri yorumları gördüğünüzde sizin alıp ya da almama konusunda karara varmanız daha da kolaylaşıyor.

 

Bazen ürünü beklemek zor olabiliyor ya da ürün geldiğinde deforme olma ihtimali olabiliyor. Günümüzde artan e-ticaret ile beraber kargo şirketleri de arttı, kargo ihtiyaçları da arttı ama zaman zaman kargo hizmetleri gecikmeli olabiliyor. Burada firmalar şunu yapıyor, örneğin İstanbul içinde aynı gün kargoya verme taahhüdünde bulunuyor, aslında çoğu şirketin yaptığı bir durum. Günümüzde hala ödeme sistemleri ile alakalı güvensizlik olabiliyor. “Kredi kartı ile ilgili bir sorun olur mu?” gibi soru işaretler var. Bu anlamda e-ticaret firmalarına şunları öneriyoruz: farklı ödeme seçenekleri sunmak, kredi kartı da olsun, kapıda ödeme olsun, havale eft gibi ödeme seçenekleri de olsun, böylece tüketici kredi kartından yana bir sorunu varsa diğer seçenekleri seçer ve güven sorununu ortadan kaldırmış oluruz.

 

Daha çok yurtdışında ücretlerle alakalı sıkıntılar yaşanıyor çünkü yurtdışında kargo ücretleri gerçekten pahalı. Türkiye’de fiyatlar daha ucuz olmasına rağmen yine de tüketici kargoya para vermek istemiyor. Bu anlamda firmalara şunu öneriyoruz belirli bir fiyat üstüne kargoyu ücretsiz sunmak. Bunu yapan firmalar bu sorunu böyle aşabiliyor. Gecikmelerde de eğer fiziki mağazası varsa, online üzerinden alışveriş yapıp fiziki mağazadan ürünü alabiliyorsunuz. Fiziki mağazası fazla olanlar için daha avantajlı çünkü tüketici istediği mağazayı seçebiliyor.

 

Bir takım hacker kişiler web sayfalarına saldırı yapabiliyor, siber güvenlikle alakalı sıkıntılar yaşanabiliyor. Her ne kadar yazılımlar ve altyapılar gelişmiş olsa da siber güvenlik ile ilgili sıkıntılar olabiliyor. Bunu sadece e-ticaret sitesi olarak düşünmeyelim, büyük bankalarda bile bunlar yaşanabiliyor. Güvenlik önemli olduğundan gerekli tedbirleri almak gerekiyor.

 

Ve online ödemeye güvensizlik. İnsanların akıllarında hala bu konuda güvensizlik olabiliyor. O yüzden farklı seçenekler sunmakta fayda var. Verdiği bilgilerin çalınma korkusu, kredi kartında fazla para çekilmesi korkusu olabiliyor. Bu konularla ilgili web sitesinde bilgilendirme metinlerinin olması önemli

Murat Erdör ・ 5 dk