Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Hizmet ve kampanyalarınızı potansiyel müşterilerinize belirlediğiniz kriterler ile lokasyon bazlı toplu sms olarak iletin!
TCKN ve GSM Numarası Doğrulama Servisi ile işinizi kolaylaştırın!
Bu bölümde e-ticaret yaparken karşılaşacağımız avantajlardan bahsedeceğim. Diyelim ki bir firmanız var, ürünleriniz ya da hizmetleriniz var bunları online kanallardan müşteriye sağlamak istiyorsunuz. Bakalım ne tip avantajlar var.
Yılın 365 günü, 7/24 açık bir dükkanınız, mağazanız var. Şöyle düşünün alışveriş merkezinde bir mağazanız var saat 10.00’da açılıyor ve saat 22.00’da kapanıyor, kurallar bunu gerektiriyor. Ama online kanalda bir mağazanız varsa her saat açık, kapanmıyor. Bu nasıl bir avantaj sağlıyor? Akşam eve gittiğinizde, gece uyuduğunuzda, yemek yediğinizde her saniye servis veren, satış yapan ve size para kazandıran bir mağazanız var, bu en büyük avantaj olsa gerek. Düşük maliyet, burada hemen küçük bir yanılgıyı açıklıyorum, düşük maliyet denilince online alışverişte bir web sayfası açmak, bir kanal açmak maliyetsiz değil. Tabi bunun da maliyetleri var. Hatta işler büyüdükçe maliyetler artacaktır. Çünkü yazılım denen iş kolay bir iş değil. Güvenlik tarafı var, pazarlaması var, bir sürü şey var. Ama düşünsenize bir alışveriş merkezinde ya da çok merkezi bir yerde mağazanız var önünden 100.000’lerce insan gelip geçiyor, buranın bir kirası var, stopajı var, çalışanlarınız var, onların maaşları, sigortaları var. Bunları düşündüğünüzde online tarafta bir web sayfanızın olması çok daha düşük maliyetli olacaktır, bu anlamda düşük maliyette avantaj olarak düşünülebilir. Dünyanın her yerinden insanlara ulaşma şansına sahipsiniz çünkü bir alan adınız var, bir web sayfanız var ve dünyanın her yerine satış yapma şansına sahipsiniz, bu da büyük bir avantaj sizin için.
Fiziki mağazanıza sadece o lokasyonda yaşayan ya da geçen insanlar ulaşırken e-ticaret sayesinde 7-8 milyar insana ulaşma şansına sahipsiniz. Mağazanız var diyelim, mağazanıza aynı anda 1000 kişi hiç geldi mi? Diyelim ki geldi. 1000 kişinin sığabileceği büyüklükte bir mağazanız var mı? Diyelim ki var. 1000 kişiye aynı anda hizmet verecek kadar personeliniz var mı? Diyelim ki var. Aynı anda aynı hizmet kalitesini tutturabilecek misiniz? Bu soruların cevaplarını düşünürken e-ticaretin avantajlarından bahsedelim. Bir web sayfanız varsa aynı anda yüz, bin belki yüz bin kişiye aynı kalitede hizmet verme şansına sahipsiniz. Tabi ki burada önemli olan şeyler var, e-ticaret altyapısının iyi olması, ödeme sistemlerinin iyi olması, alt tarafta bir sürü kriter var ama bunlar tamamsa siz bir web sayfasıyla aynı anda 100 milyon kişiye kadar da hizmet verme şansına sahipsiniz, bu anlamda bu çok büyük bir avantaj.
Biraz da tüketici için avantajlara bakalım. Bir tüketici için e-ticaret neden avantajlıdır? İnternetin olduğu her yerden online alışveriş yapma şansına sahipsiniz. Zamandan ve paradan tasarruf, çünkü bir mağazaya gitmeye gerek yok, oturduğum yerden bir ulaşım yapmadan çok rahat bir şekilde alışveriş yaparak zamandan ve paradan tasarruf etme şansına sahibim. Bir sürü markayı karşılaştırabilirim mesela bir tshirt almak istedim ve belirli markaları beğeniyorum ve bu markaları karşılaştırarak hangi markada daha uygun fiyatta alma şansım var bunu görme şansına sahibim. Online alışverişte indirimli ürünler oluyor, bunları yakalama şansına sahibim. Fiziki alışverişte bir sürü mağaza gezmek zorunda kalacağım ama online alışverişte, bir tüketici olarak girdiğimde çok kısa bir sürede indirimli ürünleri görme şansına sahibim. Bu anlamda, zaman zaman fiziki mağazadan daha ucuza alma şansınsa sahibim.