Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Rekabetçi dijital dünyamızda, ziyaretçilerin web sitenizle nasıl etkileşime girdiğini bilmek artık bir lüks değil, bir gerekliliktir. Web analizleri bu noktada devreye girerek web sitenizin trafiği, ziyaretçilerin davranışları ve web sitenizin genel olarak ne kadar iyi performans gösterdiği hakkında değerli bilgiler sunar.
Web analizlerinin ne olduğunu, başarınız için neden çok önemli olduklarını, göz önünde bulundurmanız gereken bazı önemli metrikleri ve size rekabet avantajı sağlayacak araçları nerede bulabileceğinizi inceliyoruz.
İşletme web sitenizden en yüksek faydayı sağlamanın yolları konusunda daha fazla bilgi edinin.
Web analizleri size ziyaretçilerinizin yolculuğunu, yani sizi nasıl bulduklarını, dikkatlerini hangi sayfaların çektiğini (ve çekmediğini) ve nihayetinde web sitenizin iş hedeflerinize ulaşıp ulaşmadığını anlatır.
İzleyebileceğiniz temel metriklerden bazıları şunlardır:
Metrik | Tanım |
Sayfa görüntülemeleri | Ziyaretçilerin web sitenizdeki her bir sayfaya kaç kez baktığı |
Tıklama oranı | Çevrimiçi reklamlarınızı, e-postalarınızı veya web sitesi bağlantılarınızı gören ve tıklayan kişilerin yüzdesi |
En yüksek performanslı sayfalar | En çok ilgi çeken sayfalar |
Çıkış sayfaları | Kullanıcının sitenizden ayrılmadan önce son ziyaret ettiği sayfa |
Trafik kaynakları | İnsanların web sitenizi arama motorları, sosyal medya veya doğrudan ziyaretler gibi hangi yollarla bulduğu |
Hemen çıkma oranı | Sadece bir sayfayı görüntüledikten sonra web sitenizden ayrılan ziyaretçilerin yüzdesi |
Diğer önemli metrikleri ve daha fazlasını yazımızda bulabilirsiniz.
Neyse ki, web analizlerinin gücünden yararlanmak için veri uzmanlarından oluşan bir ekibe ihtiyacınız yok. Web sitenizin verilerini analiz etmek için kullanabileceğiniz çok sayıda kullanıcı dostu araç bulunuyor ve bu araçlar her ölçekten işletme tarafından rahatlıkla kullanılabiliyor. Bu araçlar arasında şunlar yer alıyor:
Google tarafından sunulan ücretsiz bir araç olan Google Analytics, çoğu işletme için harika bir başlangıç noktası oluşturuyor. Ziyaretçilerinizin nereden geldiğinden (trafik kaynakları) tutun da, en çok beğendikleri içeriğe (içerik etkileşimi) kadar her konuda ayrıntılı bilgiler sunuyor. Hatta bülteninize kaç kişinin kaydolduğu veya ürün satışları gibi belirli hedefleri bile takip etmeniz mümkün oluyor.
Ayrıca basit, kolay öğrenilen bir tasarıma ve anlaşılması kolay raporlara sahip olması, Google Analytics'i hem yeni başlayanlar hem de deneyimli kullanıcılar için mükemmel bir seçenek haline getiriyor.
Adobe Analytics, çok yüksek web sitesi trafiği ve karmaşık veri ihtiyaçları olan daha büyük ölçekli işletmeler için ideal bir araç olarak görülüyor. Ayrıntılı analizler, gelişmiş raporlama ve segmentasyon (web sitesi trafik verilerinizi daha küçük, daha odaklanmış gruplara ayırabilme özelliği) gibi gelişmiş özellikler sunuyor. Bir maliyeti olsa da Adobe Analytics, verilerinizi çok daha derinlemesine, özelleştirilebilir bir bakışla incelemenizi sağlıyor.
Google tarafından sunulan bir diğer ücretsiz araç olan Search Console, arama motorlarının web sitenizin sayfalarını kolayca bulup bulamadığını ve anlayıp anlayamadığını kontrol ediyor. Ayrıca sitenizin Google'ın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasını engelleyen teknik sorunları da ortaya çıkarıyor. Böylece size sorunları gidererek potansiyel müşterilerin sizi çevrimiçi ortamda keşfetmesini kolaylaştırma olanağı sağlıyor.
Tam olarak web analiz araçları olmasalar da SEMrush ve Ahrefs, insanların hangi anahtar kelimeleri aradığını ve hangi web sitelerinin bu aramalarda öne çıktığını anlamanıza yardımcı oluyor. Bu araçlardan yararlanarak rakiplerinizin ziyaretçi çekmek için neler yaptığına göz atıp web sitenizin içeriğini ve pazarlama stratejinizi bu doğrultuda geliştirebilir ve ziyaretçi çekim gücünüzü artırabilirsiniz.
Daha fazla bilgi için makalemize göz atın.
Her ikisi de işinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olmak için verileri analiz eder, ancak farklı alanlara odaklanırlar.
Web analizleri, web sitenizin trafik verilerine ve kullanıcı davranışlarına odaklanarak ziyaretçilerin sizi çevrimiçi ortamda nasıl bulduklarını ve sitenizdeyken neler yaptıklarını anlamanıza yardımcı olur. Bu bilgiler ışığında hareket etmek,Featured Snippets ve Local Packs gibi belirli Arama Motoru Sonuç Sayfaları (SERP -Search Engine Results Pages) özelliklerinde görünmenize yardımcı olarak sitenize daha fazla hedeflenmiş trafik çekmenizi sağlayabilir.
Veri analizi, yalnızca web sitenizle sınırlı kalmayan iş analitiklerini analiz ederek daha geniş bir bakış açısı sunar. Satış rakamları, sosyal medya etkileşimi, müşteri anketleri gibi bazı analizler, işinizle ilgili kalıpları belirlemenize yardımcı olabilir.
Web sitesi ve veri analizi, birlikte, müşterileriniz ve işiniz hakkında net bir resim ortaya koyar. Bunlar, iş başarınızı artırmak için tasarlanmış veri odaklı kararlar almanızı sağlayan kazandıran bir ikilidir.
Daha fazla içgörü ve SEO tavsiyesi için makalelerimize göz atın.
Web siteniz işiniz için güçlü bir araçtır. Ancak web analizleri olmadan el yordamıyla ilerliyorsunuz demektir. Web analizi web sitenizin tüm potansiyelinden yararlanmanıza yardımcı olabilir.
Tahminleri ve temennileri geride bırakın. Web analizleri, hangi pazarlamanın işe yaradığı, ziyaretçilerin hangi içerikten hoşlandığı ve insanların nerede sitenizi terk ettiği hakkında çok net gerçekleri ortaya koyar. Bu da size web siteniz ve pazarlama stratejileriniz hakkında daha akıllıca kararlar alma olanağı sağlar.
Bir web sitesi bir dönüşüm makinesi gibi çalışmalıdır. Web analizleri, iyileştirilmesi gereken alanları belirleyerek sitenizi iyileştirmenize ve sıradan ziyaretçileri satın alma yapan müşterilere dönüştürmenize olanak tanır.
Hantal bir web sitesi ziyaretçileri hayal kırıklığına uğratır ve sitenizden ayrılmalarına neden olabilir. Web analizleri size insanların hangi sayfaları sevdiğini ve nerede onları kaybettiğinizi gösterir. Siz de bu bilgiler ışığında, onları memnun eden ve daha fazlası için geri gelmelerini sağlayan kullanıcı dostu bir deneyim oluşturabilirsiniz.
Çevrimiçi dünya hızla değişiyor. Web analizleri, kullanıcı davranışı ve tercihlerindeki eğilimleri belirlemenize yardımcı olur, böylece web sitenizi ve pazarlamanızı hedef kitlenizin isteklerine ayak uyduracak şekilde uyarlayabilirsiniz.
Daha fazla bilgi için, makalesindeki rehberimize göz atın.
Web sitesi analizleri, ziyaretçilerin sitenizde nasıl gezindiğini, hangi pazarlama kampanyalarının hedefe ulaştığını ve sayfalarınızın ne kadar iyi performans gösterdiğini görmenizi sağlar. Veriye dayalı bu bilgiler sayesinde daha akıllıca kararlar alabilir, daha fazla müşteri kazanabilir ve bir adım önde olabilirsiniz. Sonuç mu? İş başarısını garantileyen bir web sitesi.
Bir sonraki adıma hazır mısınız?V-Hub Dijital Danışmanlarımız web sitesi analizleri hakkında sorularınızı yanıtlayabilir ve kişiselleştirilmiş bire bir tavsiyeler verebilirler.
Kullandığı ürünler