VoIP (İnternet Protokolü Üzerinden Ses) iletişim şeklinizi değiştirebilir ve esneklik ve maliyet tasarrufu gibi iş avantajları sunabilir. Ancak aramalarınız konuşmanın ortasında kesilirse veya sesiniz bir yankı odasındaymış gibi çıkarsa, ekibinizi yavaşlatabilir, müşterilerinizi rahatsız edebilir ve itibarınızı zedeleyebilir.
Bu yazıda küçük ölçekli işletmeler için en iyi VoIP'yi seçmekten QoS (Hizmet Kalitesi) ve bant genişliği yönetimi gibi özellikleri kullanmaya kadar VoIP kurulumunuzun güvenilir olduğundan nasıl emin olacağınıza yönelik bilgileri bulabilirsiniz.
Uygulanabilir ipuçlarıyla dolu ücretsiz indirilebilir bilgi grafiğimizi de buradan indirebilirsiniz.
Kimse düzgün çalışmayan bir bağlantı istemez. Cevapsız çağrılar veya bozuk ses, geçici bir rahatsızlıktan daha fazla baş ağrıtır. Profesyonellikten uzak görünmenize neden olurlar. Güvenilir bir VoIP hizmeti, ekibinizi bağlantıda tutmanın yanı sıra, harika bir izlenim bırakmakla güven kaybetmek arasındaki farkı da yaratabilir.
VoIP sağlayıcıları içinden seçim yapmak o kadar da zor olmak durumunda değil. İşletmenizin neye ihtiyacı olduğuna dair net bir fikir sahibi olursanız güvenilirlik, esneklik ve büyüme alanı sunan ideal sağlayıcıyı bulabilirsiniz. İşte odaklanmanız gereken konular:
Düzenli bir çağrı akışıyla mı yoksa sadece ara sıra gelen birkaç çağrıyla mı ilgileniyorsunuz? Bunlar yerel mi, ulusal mı yoksa uluslararası mı? Sağlayıcınızın yeteneklerini ihtiyaçlarınızla eşleştirmek birinci adımdır.
İhtiyacınız olan özellikleri iyi düşünün. Sesli posta ve çağrı yönlendirme gibi temel özellikler genellikle VoIP sistemleriyle standart olarak gelir, ancak gelişmiş seçenekleri de inceleyebilirsiniz. Örneğin, “Satış için 1'e basın” gibi çağrıları otomatik olarak yanıtlayıp yönlendiren otomatik yönlendirici; self servis veya sözlü talepler için sesle yönlendirilen menüler için İnteraktif Sesli Yanıt (IVR) ve çağrı analitiği gibi özellikleri de düşünebilirsiniz.
Basit, anlaşılır bir sistem zaman kazandırır ve hayal kırıklığı yaratmaz. Sağlayıcının arayüzünün kullanımının kolay olup olmadığını ve ekibinizi bağlantıda tutmak için ihtiyaç duyduğunuz özelliklere sahip mobil uygulamalar sunup sunmadığını kontrol edin.
Bir deneme sürümü veya demo sayesinde sistemin gerçek dünya senaryolarında nasıl çalıştığını görebilir, böylece karar vermeden önce size uygun olup olmadığını anlayabilirsiniz. Bu aynı zamanda sağlayıcının hizmetlerine güvenip güvenmediğini de gösterir.
Kimse gizli masrafların ortaya çıkmasından hoşlanmaz. Sağlayıcınızın eklentiler, uluslararası aramalar ve ölçeklenebilirlik dahil olmak üzere fiyatlandırma konusunda açık olduğundan emin olun, böylece ne bekleyeceğinizi ve ne için ödeme yaptığınızı tam olarak bilirsiniz.
İşiniz sabit durmuyor o halde VoIP telefon sisteminiz de buna ayak uydurmalı. İster hat ekleme, ister yeni özellikler veya entegre uygulamalar ya da araçlar dahil etme olsun, sizinle birlikte kolayca büyüyebilecek bir sağlayıcı arayın.
VoIP kurulumunuzun CRM, müşteri destek platformları veya proje yönetim sistemlerinizle iyi çalıştığından emin olun. Bu, geçişi ve ekibinizin hayatını kolaylaştırabilir.
VoIP söz konusu olduğunda güvenilirlik her şeydir. Çalışma süresini garanti eden Hizmet Seviyesi Anlaşmaları (SLA'lar) ve kesintilerin üstesinden gelmek için net planlarla tutarlı performans vaat eden sağlayıcıları arayın.
Hizmet Kalitesi (QoS-Quality of Service), sesli aramalarınıza diğer internet trafiğinden daha fazla öncelik vererek, yoğun dönemlerde bile aramaların net kalmasına yardımcı olur. QoS genellikle standart bir özellik veya bir eklenti olsa da, bütçeye veya temel seçeneklere dahil edilmeyebilir.
Bazı sağlayıcılar, trafiğinizin sorunsuz çalışmasını sağlamak için gerçek zamanlı izleme, proaktif uyarılar ve veri sıkıştırma gibi optimizasyon teknikleri gibi araçlar da sunar. Kesilen aramaları önlemek için bu özellikleri arayın.
VoIP sisteminiz hassas bilgileri işler, bu nedenle güçlü güvenlik bir tercih değil, zorunluluktur. Şifreleme, güvenli veri iletimi özellikleri ve bilgisayar korsanlığı veya dolandırıcılığa karşı koruma sunan sağlayıcıları arayın.
İyi müşteri desteği büyük fark yaratır. İşlerin sorunsuz yürümesini sağlamak için 7/24 yardım, proaktif güncellemeler ve işe başlama sırasında rehberlik sunan bir sağlayıcı arayın. Teknolojinin müşteri iletişimini nasıl geliştirebileceğine dair daha fazla bilgi edinin
Çağrı kalitesinden güvenliğe ve büyümeye kadar her karar önemlidir. Seçeneklerinizi incelemek, sistemleri test etmek ve sağlayıcınızın tüm özelliklere sahip olduğundan emin olmak için zaman ayırın. Doğru VoIP kurulumu ile sorunsuz, güvenilir ve başınızı ağrıtmayan bir iletişim sağlarsınız.
Doğru VoIP sağlayıcısını seçmeye ilişkin ücretsiz, kullanımı kolay ipuçlarını içeren bilgi grafiğimizi buradan indirebilirsiniz.
Ayrıca VoIP sisteminizden en yüksek faydayı sağlamakla ilgili kişiselleştirilmiş birebir tavsiyeler almak isterseniz, uzman V-Hub danışmanlarımızla görüşebilirsiniz.
Ürünlerimizi Keşfedin
Diğer haberler