Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Pazarlama alanındaki yenilikler hem B2B hem de B2C pazarlamasında verilerin kullanma biçimini değiştiriyor. Çok da uzak olmayan bir geçmişte, veri analitiği yalnızca çok yüksek yatırımları göze alabilen büyük şirketler tarafından kullanılabiliyordu. Ancak bugün hem büyük hem de küçük şirketler müşterilerinin satın alma davranışları, hedef tüketiciler ve operasyonel verimlilik hakkında bilgi edinmek için verilerden faydalanabiliyor.
İş stratejisini iyileştirmede kritik bir rol oynayan veri analizi, artık sürecin önemli bir parçası ve uzmanlar, şirketlerin yüzde 95’inin büyümek istiyorlarsa büyük miktardaki 'yorumlanması zor veriyi' düzgün bir şekilde yapılandırmaları gerektiğine katılıyor.
İş verisi analitiği, akıllı kararlar almaya yardımcı olmak için verileri topluyor, işliyor ve analiz ediyor. Böylece;
Akıllı Karar Almayı Kolaylaştırıyor: İşletmeler geçmiş verilere bakarak, gelecekte ne olacağını tahmin edebilir ve bu, sorunlar ortaya çıkmadan önce harekete geçmelerine yardımcı olabilir. Örneğin, bir perakende mağazası satış tahmin tekniklerini kullanarak, tatillerde hangi ürünlerin çok satılacağını belirlemek için geçmiş satışları kontrol edebilir. İş zekası araçları genellikle bu öngörü sürecine yardımcı olur.
Daha İyi Müşteri Deneyimlerine Katkıda Bulunuyor: Şirketler müşterilerin beklentilerini anladığında, teklifleri kişiselleştirebilir. Kullanıcıların geri gelmesini sağlayan yüksek seviyede kişiselleştirilmiş bir deneyim, müşteri segmentasyonu algoritmaları ve duygu analizi algoritmaları ile geliştirilebilir.
Daha Sorunsuz İşlemler Sağlıyor: Otomasyon ve bulut bilişim, iş süreçlerini kolaylaştırmayı ve maliyetleri düşürmeyi kolaylaştırır. Örneğin, bir üretim şirketi, darboğazları tespit etmek için üretim verilerini inceleyebilir ve iş akışı otomasyonu ile tedarik zinciri optimizasyonu yoluyla işleri daha düşük maliyetlerle yapabilir.
İnovasyonu Tetikliyor: Veri analitiği, tüketicilerin ne istediğine dair yeni eğilimleri tespit ederek yaratıcılığı ve ürün geliştirmeyi teşvik eder. Bir teknoloji girişimi, pazardaki boşlukları bulmak için derin öğrenme modelleri, gerçek zamanlı analizler ve istatistiksel analizler kullanabilir ve bu da kimsenin tahmin edemediği yeni bir uygulamanın ortaya çıkmasına yol açabilir.
Veri odaklı karar alma, daha akıllı kararlar vermeye ve müşterilerle anlamlı bir şekilde bağlantı kurmaya olanak tanıyarak, küçük ve orta ölçekli işletmeler üzerinde dönüştürücü bir etkiye sahip olabilir.
Bilinçli Kararlar Almak: İş analitiği, küçük ve orta ölçekli işletmelerin tahmin veya içgüdüsel hisler yerine gerçek verilere dayalı daha akıllı kararlar almasını sağlar.
Müşterileri Daha İyi Anlama: Analitik, daha önce fark etmemiş olabileceğiniz müşteri davranışları hakkında içgörüler sunar.
Maliyetleri Azaltma ve Verimliliği Artırma: İş analitiği, tasarruf alanlarını belirlemeye yardımcı olur ve gereksiz harcamaları azaltmanın yollarını gösterebilir.
Tahmini İçgörülerle Rekabette Önde Kalmak: İş analitiğinin en önemli yanlarından biri, trendleri tahmin edip ortaya çıkmadan önce harekete geçmesidir.
Verileri Herkes İçin Erişilebilir Hale Getirmek: Geçmişte, yalnızca büyük şirketlerin verileri incelemek için araçları veya personeli vardı. Günümüzde araçlar, teknoloji uzmanı olmayan birinin bile kullanabileceği şekilde tasarlanmıştır.
Rekabet Avantajı: Küçük işletmeler, daha büyük rakiplerine kıyasla dezavantajlı hissediyor. Daha duyarlı ve veri odaklı olmak, küçük şirketler için önemli rekabet avantajları sağlayabilir.
Teknolojinin hızla geliştiğini ve heyecan verici kapılar açtığını görüyoruz: Yapay zeka, makine öğrenimi ve şirket genelinde daha fazla kişiye veri içgörülerine erişim sağlama bunlardan sadece birkaçı…
En büyük değişimlerden biri, iş analitiğinde yapay zeka ve makine öğrenmesinin yükselişi; bu iki teknoloji, karmaşık verileri anlamlandırmak için olmazsa olmaz araçlar haline geliyor. Yapay zeka ve makine öğrenmesi, büyük veri kümelerindeki kalıpları otomatik olarak tespit edebiliyor ayrıca tahminlerde bulunuyor ve gerekli aksiyonları öneriyor.
Oyunun kurallarını değiştiren bir diğer konu ise işletmeleri sorunlara tepki vermekten, önceden tahmin etmeye taşıyan öngörücü analiz. Öngörücü analiz, şirketlere potansiyel riskleri ve fırsatları gerçekleşmeden önce tespit etme araçları sağlar.
Geçmişte, gelişmiş analitik yalnızca veri bilimcilerinin veya analistlerinin anlayabileceği bir konuydu. Ancak bu hızla değişiyor. Verilerin demokratikleştirilmesi, bir organizasyonun her düzeyindeki daha fazla insanın çalışmalarını bilgilendirmek için verilere erişip bunları kullanması anlamına geliyor. Araçlar daha basit ve kolay kullanılabilir hale geliyor.
Kullandığı ürünler
Diğer haberler