Günümüzde Stratejik İş Gücü Planlaması Neden Hiç Olmadığı Kadar Değerli?

Günümüzde Stratejik İş Gücü Planlaması Neden Hiç Olmadığı Kadar Değerli?

Hızla değişen ve gelişen iş ortamında şirketlerin sürdürülebilir, sağlıklı büyüme ve başarı için stratejik iş gücü planlamasını genel iş stratejilerine dahil etmesi giderek daha önemli hale geliyor.

 

Stratejik iş gücü planlaması, şirketlerde yetenek ve beceri boşluklarını değerlendirmeye, iş gücü arz ve talebini tahmin etmeye ve uzun vadeli iş hedeflerine ulaşmak için doğru çalışanları kazanmaya yardımcı olur. Günümüzün ve geleceğin iş dünyasında başarı için kilit bir unsur olan stratejik iş gücü planlaması, operasyonel iş gücü planlamasının ötesinde bir yaklaşım gerektiriyor. Ancak günümüzde çok az sayıda şirketin bu konuyu gerektiği gibi ele aldığı görülüyor.

Dijital teknolojilerin ve yapay zekanın hızlı temposu, birçok şirketi geleceğe dair bir vizyon oluşturmaya zorluyor, ancak şirketler, çalışanlarının da bu değişime hazır olmasını sağlamalı. Burada sadece beceri geliştirme değil, stratejik iş gücü planlaması da giderek daha gerekli hale geliyor.

Etkili bir stratejik iş gücü planlaması, şirketin uzun vadeli stratejisi için ne tür bir iş gücüne ihtiyaç duyulduğunu belirlemek amacıyla çok daha ileriye baktığı için operasyonel planlamadan farklılaşıyor.

 

Stratejik İş Gücü Planlamanın 4 İlkesi

  • Bugünün ilerisi değil, geleceğin gerisidir.

Bugün, kuvvetli bir çekim gücüne sahip. Ancak sadece bugüne odaklanmak, yeterince uzağa bakmamak veya geleceğe dair güçlü bir vizyon taşımamak, liderleri, ellerindeki planlara ve çalışmalara  gereğinden fazla güvenmeye yönlendirebiliyor. Üç yıllık öngörüler bile, liderleri kademeli iyileştirmelerin ötesinde düşünmeye zorlama konusunda çoğu zaman yeterli olmuyor.

Bunun yerine, en iyi liderler geleceğe dönük bir yaklaşım benimsiyor, uzak geleceği öngörüyor ve bu geleceğe uyumlu hedefleri başarmak için bir plan oluşturuyor. Ancak bununla birlikte, etkili bir stratejik iş gücü planlamasının, her şeyin net olmadığı, konforsuz bir alana girmeyi gerektirdiğinin bilincinde oluyorlar.

  • Tek formül yoktur.

Başarılı stratejik iş gücü planlamasının tek bir yolu yok. Genellikle birkaç iş bölümüne farklı şekilde odaklanmayı içeriyor. En iyi planlar yalnızca değişiklik görmeyi bekleyen büyük veya eksik iş gücü gruplarına odaklanıyor.

  • Öğrenmeye dayalıdır.

Hiç kimsenin geleceği tahmin edemeyeceği gerçeğine bağlı olarak, stratejik bir iş gücü planı da tanımı gereği aslında yanlış olabilir. Ancak liderler, mevcut planı kolayca uyarlanabilir hale getirerek ve planı, deneyimlerin sonucunda öğrendikleriyle her yıl güncelleyerek yanlış varsayımlara karşı önlem alabilirler. Doğru işaretleri dikkatle izleyebilir ve dengeleyici güçler arasında ayrım yapabilirler. Örneğin, liderler iş büyümesi nedeniyle personel sayısını artırma ve otomasyonu sağladığı üretkenlik kazanımlarından dolayı personel sayısını azaltma konusunda varsayımlarda bulunabilirler.

  • Tekrarlanabilir olacak kadar basittir.

Stratejik iş gücü planlamasında yaygın bir tuzak, süreci aşırı karmaşıklaştırmak oluyor. Liderlerin iş gücü planını çok ayrıntılı hale getirmesi, planın bürokratik, boşa harcanmış bir çabaya dönüşmesine yol açabiliyor. Süreçleri yıllık stratejik planlamaya bağlı olarak oluşturmak planı sadeleştirmeye yardımcı olabilir.

 

Stratejik İş Gücü Planlamanın 7 Bileşeni

Bir şirketin stratejik iş gücü planlaması sırasında, bugün nerede durduğunu değerlendirmesi, mevcut iş gücünü anlaması ve pazarda neler olup bittiğinin farkında olması gerekiyor. Bu, bir şirketin uzun vadeli iş gücü hedeflerine ulaşması  etkili bir strateji oluşturmasına yardımcı olur.

Doğru insanlar. Şirkete faydalı olan ve şirketin kültürü, değerleri ve ihtiyaçlarıyla uyumlu yeni işe alımlar yapmak.

Doğru beceriler. İşlerini doğru şekilde yapmak için doğru iş deneyimine ve becerilere sahip çalışanları kazanmak için yeni işe alımlar yapmak.

Doğru şekillendirme. Yeni işe alımların, kısa ve uzun vadede şirket içinde ihtiyaç duyulan doğru iş gücü yapılandırmasını ve yetkinlikleri oluşturmaya yardımcı olmasını sağlamak.

Doğru boyut. Yeni işe alımları, bir şirketin iş gücünün çok küçük, verimsiz, kalabalık veya verimsiz olmaması için doğru sayıda insana ve iş rolüne uyarlamak.

Doğru zaman. İşe alınan veya terfi eden çalışanların, yeni görevleriyle birlikte şirketi ilerleten işler üretebilmeye başlamasını sağlamak.

Doğru yer. İşe alınanların, mevcut ve gelecekteki operasyonel ihtiyaçları ve büyümeyi karşılamak için stratejik konumlarda çalışmasını sağlamak.

Doğru maliyet. İşe alınanları çalışmaları için adil ve rekabetçi bir şekilde ve bütçe dahilinde ücretlendirmek.

 

Stratejik iş gücü planlaması, doğru bir şekilde yapıldığında şirketleri uzun vadeli stratejik hedeflerine ulaşmaya hazırlayabilir. Bu, önemli bir rekabet avantajı sağlamanın yanı sıra gelecekteki değişiklikler karşısında, sürdürülebilir büyüme ve inovasyonu destekleyen bir iş stratejisinin değerli ve doğal bir uzantısı olabilir.

 

Vodafone Business ile işletmeniz geleceğin dünyasına hazırlansın!