Birinci, İkinci ve Üçüncü Nesil Kahve Akımları Nelerdir?

23 Ağustos 2024

Birinci, İkinci ve Üçüncü Nesil Kahve Akımları Nelerdir?

Birinci, İkinci ve Üçüncü Nesil Kahve Akımları Nelerdir?

Kahve günümüzde en çok tüketilen içeceklerden biri. Öyle ki kahve kimileri için güne başlamanın tek yoluyken kimileri için ise keyifli sohbetlerin en iyi eşlikçisidir. Gün içerisinde de odaklanmak ve yoğun tempoya kısa bir mola vermek için tercih edilen kahve birçok kişi için vazgeçilmez. Kahvenin giderek popülerleşmesi ile kahve nesilleri adı verilen trendler de ortaya çıktı. Bugün özellikle de gençlerin dilinden düşürmediği 3. nesil kahvecilik en popüler akımlardan biri. 3. nesil kahvecilik kavramını daha net şekilde anlamak için 1. nesil ve 2. nesil kahvecilik kavramlarını da doğru şekilde anlamak gerekir. İşte merak edenler için kahve nesilleri trendleri…

1.Nesil Kahvecilik Nedir?

Kahve ilk keşfedildiğinde bugün bildiğimiz anlamda bir içecek olarak tüketilmiyordu. Kahvenin keşfedilmesi 1500 yıl öncesine dayanıyor olsa da günümüzdeki şekliyle tüketilmesi 5 asırlık bir geçmişe sahip. Kahvenin içecek olarak tüketilmeye başlanması ile birlikte dönemsel ihtiyaçlar ve teknolojiler çerçevesinde farklı demlenme şekilleri ile tüketicilere sunuldu. Bu geçmiş de kahve nesilleri kavramının temelini oluşturdu. Peki 1.nesil kahveci nedir? 1900’lü yılların başına denk gelen bu dönemde kahve yavaş yavaş günlük yaşama yerleşmeye başladı. Suda çözünebilen ve kimyasal işlemlerden geçen toz kahveler 1.nesil kahve olarak isimlendirilir. Bu dönemde kahvenin kalitesi değil niceliği daha ön plandaydı. Kahve bir çeşit meta olarak görülüyordu ve önemli olan en hızlı ve kolay şekilde hazırlanabilmesiydi. Günümüzde kullanılan granül kahveler 1.nesil kahveciliğin örnekleridir.

 

1.nesil kahvecilik döneminin en önemli olayı ise kahvenin vakumlu poşetlere konularak satılma fikrinin ortaya atılması oldu. Bu fikrin hayata geçirilmesi ile birlikte ise kahve daha uzun süre saklanabilir hale geldi ve bu da tüm dünyadaki kahve tüketimini büyük bir hızla arttırdı. Kahveye olan talebin artması da üreticilerin daha hızlı ve kolay şekilde kahve hazırlama yöntemlerini geliştirmesine neden oldu. Aslında bu gelişmeler faydadan çok zarar getiren kahve türlerinin açığa çıkmasına neden oldu. Kahveyi demlemek yerine suda çözünebilir bir forma getirilmesi kahvenin kalitesini de oldukça düşürdü. Her ne kadar hızlı ve pratik şekilde hazırlanması, demleme aparatlarının temizlenmesi gibi zahmetlerin olmaması gibi avantajları olsa da sunulan kahve sağlıksız ve kafein oranı düşük ürünlerdir. Kimyasal işlemlerden geçen bu kahveler her ne kadar sağlıksız ve lezzetsiz olsa da tüm bu gelişmeler 2. ve 3.nesil kahveciliğin fitilini ateşlemiş oldu.

2.Nesil Kahvecilik Nedir?

1.nesil kahve kültürü ile hayata adapte olan zararlı kahveler bir süre sonra yerini yavaş yavaş daha doğal ve kaliteli kahve çekirdeklerinden elde edilen kahvelere bırakmaya başladı. Bu da 2.nesil kahve akımının başlangıcı oldu. Espresso, Cappuccino ve Latte gibi kahve türlerinin hayatımıza girişi de bu akım ile birlikte gerçekleşti. Tüm bu kahve çeşitlerine ek olarak soğuk demleme (cold brew) gibi farklı demleme yöntemleri de ikinci nesil kahve döneminde keşfedildi.

 

2.nesil kahvecilik dönemi 60’lı yılların sonuna doğru gelişmeye başladı. Bu dönemde bugün hepimizin severek gittiği kahve zincirleri de doğmaya başladı. Bu kahve zincirlerinde aromalı kahvelerin hazırlanması ile kahveden farklı tatlar alabilen kahve tutkunları aynı zamanda bu mekanlarda keyifle vakit geçirebileceklerini keşfettiler. Bugün birçok kişinin tercih ettiği kahve zincirlerinden biri olan Starbucks kaçıncı nesil kahveci sorusunun yanıtı da bu durumda 2.nesil kahveci olarak verilebilir. 1971 yılında kurulmuş olan Starbucks, 2. nesil kahvecilik adına büyük bir adım olarak nitelendirilebilir. Peki ne oldu da ikinci nesil kahvecilik ortaya çıktı?

 

İkinci nesil kahveciliğin ortaya çıkmasındaki temel nedenlerden biri insanların sosyalleşme ihtiyacı oldu. Ev ve işyerleri dışında arkadaşları ile sohbet edebileceği ya da keyifli şekilde vakit geçirebileceği yerler arayan kişilerin bu ihtiyacı ikinci nesil kahve dükkanları ile karşılandı. Bir anlamda insanlar 2.nesil kahve dükkanlarına yalnızca lezzetli kahve içmek için değil aynı zamanda sosyalleşmek için de tercih ediyor. Bunun yanında da farklı yöntemlerle demlenen lezzetli ve sağlıklı kahveler de 2.nesil kahveciliğin getirilerinden biri.

 

İkinci nesil kahveciliğin en önemli faydalarından biri 1.nesil kahveciliğe göre daha sağlıklı kahveler sunmasıdır. Aynı zamanda farklı kahve türlerini de yaşamlarımıza dahil eden 2.nesil kahvecilik tek tip kahve alışkanlığı yerine farklı damak tatlarına uygun çeşitlerin bulunabilmesini de kolaylaştırmıştır. Sosyalleşmek adına da büyük avantajlar sağlayan 2.nesil kahvecilik her ne kadar 3.nesil kahvecilik döneminde olsak da günümüzde hala en popüler akımlardan biri. Peki 3. nesil kahvecilik nedir? Günümüzün trendi olan bu akımı detaylı şekilde inceleyelim.

3.Nesil Kahvecilik Nedir?

Geçmişi çok da eski olmayan ancak birkaç yıldır hayatımızda olan kavramlardan biri de 3.nesil kahveci. Peki özellikle de gençlerin arasında oldukça popüler olan 3.nesil kahveci ne demek? Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki 3.nesil kahvecilik kavramı bu nesli benimsemiş kişiler tarafından bir kültür olarak adlandırılıyor. Bu nedenle de 3.nesil kahveciliği bir anlamda da kahve kültürünün doğuşu olarak nitelendirebiliriz.

 

3.nesil kahvecilikte kahvenin yetiştiği bölgeden çekirdeğin türüne, içerdiği kafein miktarından hasat şekline ve dönemine, kavrulma derecesi ve süresinden hangi ekipmanlarla demlendiğine kadar birçok detay tüketicilere veriliyor. Tüm bu detayları dikkatli şekilde analiz eden kişiler ise kahve tüketicilerini en iyi kahve ile buluşturmak için çalışıyor. Elbette 3.nesil kahvecilik analiz edilen tüm bu detaylarla yeni iş alanlarının doğmasına neden oldu. Tüm bu özel terimler ve detaylar “barista”lık mesleğini de doğurdu. Baristalar kahve ile ilgili bütün detaylar ve en iyi kahve demleme şekilleri konusunda uzman oluyorlar ve bu da mükemmel kahve sunumlarını ortaya çıkarıyor. 3.nesil kahvecilikte ortaya çıkan ürünler 1. ve 2. nesil kahvecilikte ortaya çıkan ürünlere göre çok daha sağlıklıdır. Bu durumda tüketici ne içtiğini bilir ve tükettiği kahveler doğal kahvelerdir. Ancak bu ürünler diğer nesillere göre çok daha pahalıdır ve bu da birçok kişi için lüks olabilir.

Vodafone Red Müşterilerine Kahhve.com’da 100 TL İndirim!

Kahhve.com'dan Vodafone’lulara özel tüm kahve ve ekipman siparişlerinizde 500 TL ve üzerine 100 TL indirim fırsatını kaçırmayın! Kahhve.com kampanyasından yararlanmak için Yanımda uygulamasında ana menü içerisindeki Avantajlar'a tıklayarak açılan menüde Fırsatlar Dünyasını butonuna tıklayınız, Red'e özel kutucuğuna basarak açılan sayfada Kahhve.com Kampanyasını seçip, Fırsatı Kullan butonuna basıp kodu alabilirsiniz. Şifreyi not etmeyi veya kaydetmeyi unutmayınız.

 

Siz de hemen Vodafone Red’li olmak için Vodafone online kanallarını ya da Vodafone mağazalarını ziyaret edebilir ve başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. Kahhve.com İndirim Kampanyası hakkındaki tüm detayları ise yine Vodafone Red sayfası üzerinden öğrenebilirsiniz.