Sosyal medya kullanımının hayatlarımızdaki hızlı yükselişi beraberinde birçok yeni kavramı da yaşamlarımıza dahil etti. Son yıllarda bu kavramlar içerisinde en sık duyduklarımızdan biri ise; “keşfete düşmek”. Özellikle de sosyal medyada fenomen olmak ya da takipçi sayısını arttırmak isteyen kullanıcılar için içeriklerinin keşfete düşmesi oldukça önemlidir. Bu içeriğimizde çektikleri videoları keşfete nasıl düşüreceğini araştıran TikTok kullanıcıları için keşfete düşme taktiklerini inceleyeceğiz. Eğer sen de bu taktikleri merak ediyorsan içeriğimizi okumaya devam et.
TikTok Keşfete Düşme Taktikleri Nelerdir?
TikTok’ta popülerliğini artırmak ve daha fazla kişiye ulaşmak için çektiğin videoların keşfete düşmesi önemlidir. TikTok keşfet, kullanıcıların yüklediği videoların diğer kullanıcılara sunulduğu ana sayfa olarak düşünülebilir. Burada yayınlanan videolar belli bir algoritmaya göre sıralanır. Keşfette görülen videolar, kullanıcının kendi ilgi alanlarına ve izlediği diğer videolara göre konumlandırılır. TikTok keşfette yer almak için uygulaman gereken bazı stratejiler var. Bu stratejileri doğru şekilde uyguladığında yayınladığın video keşfet kısmına düşer ve milyonlarca kişi tarafından izlenebilir. Bu anlamda TikTok etkileşimi en yüksek sosyal medya platformlarından da biridir. Peki TikTok keşfete düşme taktikleri neler? Eğer sen de videolarının TikTok keşfette yer almasını istiyorsan bu önerilere mutlaka göz at.
Özgün İçerikler Üret
TikTok’ta keşfete düşme konusunda en önemli noktalardan biri ürettiğin içeriklerin özgün olması. Ne kadar farklı ve ilgi çekici konulara değinirsen videoların o kadar fazla kişi tarafından merak edilir ve keşfete düşme olasılığı artar. Bu nedenle TikTok’ta sık gördüğün içeriklere benzer videolar çekmek yerine kendi özgün içeriklerini oluşturmalısın.
Merak Uyandıran Konular Bul
TikTok için hazırlayacağın videoların izleyenler tarafından ilgi çekmesi için, videona merak uyandırıcı elemanlar eklemen gerekebilir. Örneğin video başlangıcına yazacağın “bu teknikle yaparsan sonuca inanamayacaksın” gibi bir kanca cümle ya da izleyicileri videonun içine dahil edebileceğin “siz olsaydınız ne yapardınız?” gibi sorular video izlenmelerini artırarak keşfete düşmeni sağlayabilir.
Açıklama Kısmını Ayrıntılı Şekilde Yaz
TikTok video keşfete düşürme taktiklerinden bir diğeri de açıklama kısmında olabildiğince detay vermektir. Videonun içeriği ile ilgili merak uyandırıcı elemanlardan sonra videoyu izleyen kişilere içerik hakkında daha detaylı bilgiler vermelisin. İzleyicileri açıklama kısmına yönlendirmek için ise yine video kısmında detaylı bilginin açıklamada yer aldığına dair bir cümle kullanabilirsin.
Konum ve Hashtag Kullan
TikTok videolarının daha hızlı şekilde keşfete düşmesi için mutlaka konum ve videonun konusu ile ilgili hashtagleri de kullanman gerekir. Bu sayede video o konumdaki insanların önüne çıkarılabilir ve hashtagler üzerinden konu ile ilgilenen kişilere gösterilebilir.
Paylaşımların Kaydedilsin
Video içerikleri hazırlarken, diğer izleyicilerin daha sonra işlerine yarayabilecek konulara odaklanmalısın. Herhangi bir ürünün yapılışı, mekân önerisi, bir konu ile alakalı püf nokta ya da bir yemek tarifi… Böylece videoyu izleyen kişiler bu bilgileri daha sonra kullanmak için videoyu kaydedecek ve bu da videonun keşfete düşmesini sağlayacak.
Etkileşimde Kal
Videona gelen her yoruma mutlaka cevap yazmalısın. Video içeriklerindeki etkileşimler ne kadar yoğun olursa TikTok’un videoyu keşfete düşürme ihtimali de o kadar yükselir. Bu nedenle gelen her yoruma izleyici kitlenin diline uygun şekilde cevap vermeyi ihmal etme.
Popüler Müziklerin Gücünden Yararlan
TikTok’ta neredeyse her hafta bir müzik popüler oluyor ve insanlar bu müzikleri ile video çekiyor. Sen de TikTok’un popüler müziklerini keşfederek içeriklerini bunlarla çekebilirsin. Tıpkı müzikler gibi trend olan akımları da takip ederek bu akımlara uygun videolar da çekebilirsin. Bu iki adım videolarının keşfete düşmesi için oldukça yardımcı olacaktır.
Paylaşım Saatlerine ve Günlerine Dikkat Et
TikTok’ta videolarının keşfete düşmesi için insanların TikTok’ta yoğun olarak vakit geçirdiği saatlerde paylaşım yapman en önemli stratejilerden biridir. Bu açıdan bakıldığında video paylaşırken TikTok’un popüler gün ve saatlerini takip etmen gerekir. Keşfete düşmek isteyen kullanıcılar TikTok hangi saatlerde video atılmalı sorusunun cevabını arıyor. İşte keşfete düşmek için kullanabileceğin TikTok paylaşım saatleri;
Sabah | 09:00 - 10:00 |
Öğle | 14:00 - 16:00 |
Akşam | 19:00 - 21:00 |
Gece | 23:00 - 01:00 |
Bu saatler TikTok kullanıcılarının platformda en yoğun vakit geçirdiği zaman dilimidir. Paylaşımlarını bu saat aralıklarında gerçekleştirdiğinde keşfete düşme ihtimalin oldukça yükselir. Peki bu saatler günlere göre farklılık gösteriyor mu? Merak edenler için gün gün TikTok keşfet paylaşım saatlerini araştırdık.
Tiktok Keşfete Düşme Saatleri Gün Gün Nedir?
TikTok fenomeni olmak günümüzde birçok sosyal medya kullanıcısının hedefi haline geldi. Hal böyle olunca da videoların keşfete düşmesi ve daha fazla kişi tarafından izlenmesi büyük önem kazandı. Daha kaliteli içerikler üretmek, insanların ilgisini çekecek videolar oluşturmak ve hashtag kullanımı, konum ekleme gibi diğer stratejilere dikkat etmenin yanı sıra keşfete düşmek için en önemli nokta doğru gün ve saatte paylaşım yapmak. Gün içerisindeki popüler saatlerin yanı sıra haftanın her gününe özel paylaşım saatleri de bulunuyor. Bu günler ve saatler TikTok kullanıcılarının platformda en çok zaman geçirdiği gün ve saatlere göre belirleniyor. Peki haftanın hangi günlerinde hangi saat aralıkları video paylaşmak için en uygun zaman dilimi? İşte gün gün TikTok paylaşım saatleri;
Pazartesi | 13:00 | 17:00 | 05:00 |
Salı | 09:00 | 11:00 | 16:00 |
Çarşamba | 14:00 | 15:00 | 06:00 |
Perşembe | 16:00 | 07:00 | 02:00 |
Cuma | 12:00 | 20:00 | 22:00 |
Cumartesi | 18:00 | 02:00 | 03:00 |
Pazar | 14:00 | 15:00 | 23:00 |
TikTok verilerine göre bu günlerde ve bu saatlerde yapılan paylaşımların keşfete düşme olasılığı çok daha yüksek. Çünkü bu gün ve saatlerde TikTok kullanıcılar tarafından yoğun bir ilgi görüyor.
TikTok’ta fenomen olmak isteyen ve videolarının keşfete düşmesini isteyen kullanıcıların merak ettiği bir diğer konu da TikTok’a günde kaç video atılmalı sorusu oluyor. Kullanıcılar bu soru ile paylaşım sıklıklarının ne olması gerektiğini tespit etmeye çalışıyor. TikTok’ta keşfete düşmek için paylaşımın sıklığından önce içeriğin kalitesi geliyor. Kaliteli, özgün, merak uyandırıcı ve viral olabilecek bir video içeriğin varsa günde tek bir paylaşım yapman da yeterli olacaktır. Ancak içeriğin sıradan ve ilgi çekici değilse gün içerisinde 4-5 paylaşım bile yapsan istediğin performansı alamazsın. Yani temel olarak günde şu kadar video paylaşmalısın diye kesin bir veri yok. Ancak kaliteli içeriklerin varsa ve diğer tüm koşulları yerine getiriyorsan ideal olarak haftada 10 ila 20 arasında video paylaşabilirsin. Bu da TikTok tarafından bot ya da spam olarak algılanma ihtimalinin önüne geçecektir. Unutma, önemli olan paylaştığın içeriklerin sayısından ziyade düzenli olarak paylaşılması ve takipçilerinin seni unutmamasıdır.
Sosyal medya kullanımını seviyor ve GB’larım biter endişesi taşımadan dilediğin gibi sosyal medyada gezinmek istiyorsan seni FreeZone güzellikleri ile tanışmaya davet ediyoruz. FreeZone genç tarifeler sunduğu popüler sosyal medya uygulamalarında geçerli onlarca hediye GB ile bir sosyal medya fenomeni olman için en büyük destekçin olacak. Eğer sen de FreeZone’un avantajlarla dolu dünyasına girmek istiyorsan Vodafone FreeZone websitesini ziyaret edebilir ya da sana en yakın Vodafone mağazasına gelerek FreeeZone’lu olabilirsin.
İnternetini kafana takmadan doyasıya Tiktok’ta takılabileceğinsana özelFreeZone tarifelerini hemen incele!
Teklifleri Gör!