Sosyal Medya Fenomenliğine Adımını At: Influencer Nasıl Olunur?

20 Şubat 2025

Sosyal Medya Fenomenliğine Adımını At: Influencer Nasıl Olunur?

Influencer olmak, sosyal medya platformlarında takipçi kitlesi oluşturup, bu kitleye etki ederek çeşitli markalarla işbirlikleri yapma sürecini ifade eden bir kavram. 2010’lu yıllarda sosyal medyada etki alanı yaratıp bunu bir iş modeli haline getirmek, pek çok insanın kulağına “komik” geliyordu. 2015’ten sonra markalar kendi etki alanlarını yaratmak üzere detaylı sosyal medya stratejileri üzerinden çalıştılar ve devasa kampanyalar yaptılar. Ancak kişisel etki alanı kadar güçlü bir etki asla yaratamadılar. İşte tam da bu nedenle ölmüş olsa bile Steve Jobs Apple’dan, Elon Musk da TESLA’dan daha fazla takipçiye sahip. Kişisel olarak bir etki alanı yaratıp bu alana dahil olan kitleleri kendi gösterdiği yöne doğru yönlendirmeyi başarmak, yaşadığımız çağın en önemli becerilerinden biri. Bu sebeple de influencer olmak önemli bir hale geldi. Peki, nasıl influencer olunur?

 

Nasıl Influencer Olunur ve Nereden Başlamalı?

 

Hangi işi ya da uğraşı tercih ederseniz edin, çalışma ve çaba olmadan başarılı olamazsınız. Bu alanda da başarılı olabilmek için belirli adımlar ve stratejiler izlemek gerekir. Pek çok insan sosyal medya başarısını küçümser. Bu alandan elde edilen kazancı da haksız bulur. Oysa milyonlarca takipçiye ulaşmak “şıp” diye oluveren bir şey değildir. Arkasında strateji, çalışma, vizyon, belirli bir kitleyi iyi analiz etme gibi pek çok yetenek barındırır. “Influencer olmak istiyorum ama nereden başlayacağımı bilmiyorum” diyenler için bir başlangıç rehberi yaptık. İşte detaylar.

 

1.   İlgi Alanınızı veya Etki Alanınızı Belirleyin

 

Influencer veya sosyal medya fenomenleri, genellikle belirli bir alanda belirli bir konuda içerik üretiler. Örneğin seyahat, kitap, alışveriş, müzik, çocuk bakımı, bitkiler, beslenme, dekorasyon, sağlık…Siz de ilgilendiğiniz, eğitim aldığınız, uzmanı olduğunuz bir alan olmalı. Bu alanı belirlemek ilk adımdır.

 

2.   Kendi Niş Alanınızı ve Kitlenizi Belirleyin!

 

Influencer olma rehberinin ilk adımı kendi ilgi alanını belirlemekti. Bu ilgi alanı geniş bir alandır. Eğer 2010 - 2015 arasında bir sosyal medya hesabını markalaştırmak ya da kitleselleştirmek isteseydiniz bu geniş alanlardan birinde çalışmak yeterli olabilirdi. Ancak günümüzde o köşeler çoktan kapıldı bile ;) Daha niş alanlara yönelmek görünürlüğünüzü artıracaktır. Dolayısıyla ilgi alanınız ya da uzmanlık alanınız bitki yetiştirmek ise orkide bakımına odaklanabilir ve orkide bakımı adlı sayfayı açabilirsiniz. Benzer şekilde tarih alanında uzmansanız İzmir Müzeleri için bir sayfa açabilirsiniz. Bu örnekleri çoğaltabiliriz.

 

3.   Hedef Kitlenizi Seçin

 

Markalaşma konusunda biraz bilgi olan herkes bilir ki, en önemli adımlardan biri hedef kitle belirlemektir.  Kimlere hitap etmek istediğinizi belirleyin. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi demografik özelliklere göre kitlenizi tanımlayın. Örneğin 16 - 20 yaş arası bir kitleye “sen” diye hitap edebilirsiniz. Benzer şekilde daha yaşlı, eğitimli, iş sahibi bir kitleye seslenirken “siz” dili uygun olacaktır.

 

4.   Araştırma Yapın

 

İşin en eğlenceli değil ama en etkili kısmı tam da burası. Hangi konuda içerik üretecekseniz bolca araştırma yapın. Hemen hesap açmak yerine önce araştırın, nelerden bahsedeceğinizle ilgili ve nasıl bir yol izleyeceğinizle ilgili net bir haritaya sahip olun. Ardından üretime geçersiniz.

 

5.   İçerikler Gelsin Bakalım

 

Etkileyici görsel, hedef kitleye uygun zengin metinler ile kitlenizi sıkmadan ama ilgilerini başkalarına kaptırmadan içerik üretmeye başlayın. Onlara “bir şey “ sunun. Sizi takip etmeleri için bir nedenleri olmalı. Mesela çocuklarını nasıl yetiştirmeleri gerektiğiyle ilgili kısa bilgiler, Bornova’daki müzelerin giriş ücretleri ve yeni açılan müzeler hakkında bilgiler ya da en yeni sağlık haberleri….

 

Bu bahsettiklerimiz bilgilendirici haber veren içerik sayfaları için geçerli. İlham vermek kısmında ise daha çok sizin kişisel yaşamınızla ilgilenirler. Ne giydiğiniz, ne yediğiniz, nerelere gittiğiniz, nasıl bir ambiyans içinde bulunduğunuz onları meraklandırır. Bu merakı beslemek influencer olmanın yollarından bir diğeridir. Çok araştırma gerektirmeyen bu alan, sizi kişisel olarak yorabilir. Elbette tüm bunları da göze almalısınız.

 

6.   Düzenli Paylaşımlar Yapın

 

Sosyal medya platformlarında düzenli içerik paylaşmak, takipçi kitlenizin ilgisini canlı tutar. İşte işin sırrı da burada yatar. Pek çok insan içerik üretmeyi çok kolay sanmaktadır. Oysa sürekli olarak değerli içerik üretmek ve bundan yılmamak gerçekten çok zordur.

 

7.   Görsel Kalitesine Dikkat Edin

 

Çözünürlüğü kötü, etkisi zayıf görsellerle içerik ürettiğinizde ilgi çekmeniz imkansızdır. Kullanıcıların çoğu ilk birkaç saniye içinde görsellere bakarak ilgili içeriği okuyup okumayacağına karar verir. Dolayısıyla görsel kalitesi hakkında bilgi edinmeniz önemlidir.

 

8.   Bağlılık Sağlayın

 

Sizi takip eden insanların olması, temelde onların bir ihtiyacına cevap vermeniz ile ilişkilidir. Diğer yandan kitle ile bağ kurmak da onların kalıcı olarak sizi takip etmelerine yardım eder. sorularına cevap vermek, yorumlarını beğenmek, beklentilerine göre içerik üretmek bağ kurmak için harika araçlardır.

 

Başarılı Influencerlar Ne Yapıyor?

 

Influencer olmak, ciddi bir emek, zaman ve strateji gerektirir. Ancak doğru adımlarla, kitlenizi büyüterek markalarla işbirlikleri yapabilir ve bu alanda başarılı olabilirsiniz. Başarılı influencarlar etki edecekleri kitleyi, bu kitleye ulaşmak isteyen markaları ve bu ikisi arasında nasıl bir köprü olacaklarını çok iyi biliyor. İşte bu stratejinizi çizemenizdeki ana noktadır. Kendinizi markalarla onların ulaşmak istediği kitle arasındaki samimi, sıcak bir bağ olarak görün.

 

Yenilikçi Influencer Hesap Önerileri

 

Hemen her alanda onlarca hatta yüzlerce hesap var. yapılmamış olanı yapmanın çok zor olduğu bir dönemdeyiz. Peki, buna rağmen bir şeyler yapıp sıyrılmak mümkün mü? Her zaman gidilmemiş olan bir yer, yapılmamış olan bir iş vardır. İyi bakın ve niş alanların da niş kısımlarını keşfedin. Bunları güncel olan harmanlamanın bir yolunu bulun. Gerisi zaten gelecektir. İşte size harika birkaç yenilikçi konu önerisi:

 

  • Sıradan ama ilginç yaşamlar bulup kısa video röportajlar ya da sadece bir güne tanıklık eden videolar çekmek, etkileyici olabilir. Mesela kağıt toplayıcısı Hüseyin’in bir günü ya da gassalın bir günü veya startup kurucusunun bir günü gibi…
  • Mahallenin enleri için bir kanal açabilirsiniz. Şehirler için bunları yapanlar çok ama sınırlı bölgelerde pek yok. Örneğin İdealtepe’de manav, kasap, terzi, kuaför, çiçekçi, kurutemizlemeci deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu bölgede yaşayanların takip etmek isteyeceği bir rehber olabilirsiniz. Yeni açılan ya da kampanya yapan yerel hizmet sağlayıcıları sizinle iletişim kurmak isteyecektir.
  • Yapay zeka ile x yapmak üzerine bir içerik kanalı açabilirsiniz. Yapay zeka haberleri ve yapay zeka içerikleri çok yaygın. Ama özel bir alanda onunla yapılabilecekler üzerine bir kanal açabilirsiniz. Örneğin sadece ses üretmek ya da çeviri yapmak…

 

Influencer olmak istiyorsan trendleri yakalamak, özgün içerikler üretmek ve sürekli bağlantıda kalmak çok önemli! Sosyal medyada fark yaratmak, takipçilerinle kesintisiz iletişimde olmak ve içeriklerini en iyi şekilde paylaşmak için güçlü bir internet altyapısına ihtiyacın var. İşte burada Vodafone FreeZone devreye giriyor!

FreeZone’un gençlere özel tarifeleri sayesinde, en sevdiğin sosyal medya platformlarında internet tasarrufu yapabilir, her an her yerden içerik üretebilir ve fenomenlik yolunda hız kesmeden ilerleyebilirsin. Ayrıca FreeZone Güzellikleri ile hem sosyal medyada hem de birçok farklı markada özel indirimlerden yararlanarak avantajlı bir dünyaya adım atabilirsin. Eğer Vodafone’luysan ve henüz FreeZone avantajlarından faydalanmıyorsan, hemen kullanıcı tanımlama formunu doldur ve fenomenlik yolundaki ilk adımını at! Şimdi FreeZone’u keşfet, influencer olma yolculuğuna FreeZone’la hız kat!