Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Ortalama sipariş değeri - AOV, müşterilerinizin satın alma başına harcadığı ortalama tutarı gösterir. AOV'yi hesaplamak için toplam gelirinizi belirli bir dönemdeki sipariş sayısına bölmeniz yeterlidir. Örneğin, bir ay içinde 200 siparişten 10.000 TL kazandıysanız, AOV'niz 50 TL olacaktır.
Bu değer müşterilerinizin satın alma davranışlarıyla ilgili tespitler sunar ve ürünleriniz ve genel stratejiniz hakkında daha bilinçli kararlar almanıza yardımcı olur.
Strateji konusunda daha derinlemesine bilgi almak için Web sitenizde Ortalama Sipariş Değeri – AOV’yi Ölçmenin ve İzlemenin Yolları makalemizi okuyabilirsiniz.
İyi bir Ortalama Sipariş Değeri işiniz için birçok fayda sağlar. Örneğin:
AOV size müşterileriniz hakkında çok şey söyleyebilir. Yüksek bir AOV, insanların daha yüksek fiyatlı ürünleri tercih ettiğini veya toplu olarak satın alım yaptığını gösterir. Düşük bir AOV, bir seferde bir veya iki ürün seçtikleri anlamına gelebilir. Bu bilgiler, müşterilerinizin ihtiyaçlarını ve tercihlerini iyi anlayarak iş stratejilerinizi satışlarınızı artıracak şekilde oluşturmanıza yardımcı olur.
Hepimiz yeni müşteri çekmenin, elimizdekileri tutmaktan daha maliyetli olduğunun farkındayız. Çünkü bu noktada reklam, sosyal medya kampanyaları ve diğer masraflar devreye girer, buna bir de bir işletmeyi yönetmenin günlük maliyetleri de eklenir. Ancak, ortalama sipariş değeriniz ne kadar yüksekse, kârınız ve maliyetleri dengeleyecek bütçeniz de o kadar büyük olur.
Daha yüksek bir AOV, işlem başına daha fazla para kazanmak anlamına gelir. Bu durum, özellikle stok, pazarlama veya diğer büyümeye yönelik çalışmalara daha fazla para ayırabilmeleri için rahat bir nakit akışına ihtiyaç duyan küçük işletmeler için önemlidir.
Ortalama sipariş değerini yükseltmenin yollarını biraz daha ayrıntılı olarak inceleyelim.
Müşterilerin göz attığı ürünlerin bir üst ya da yeni versiyonlarının üstün özelliklerini ve avantajlarını vurgulayın. Yeni bir telefon için kılıf ve ekran koruyucu, yazıcı kartuşları veya dizüstü bilgisayar için ekstra depolama alanı gibi değer katan tamamlayıcı ürünleri gösterin.
Bu şekilde hem müşteri deneyimini iyileştirebilir, hem de müşterilerinizi zorlayıp bıktırmadan sepetlerine ekleme yapmaya teşvik edebilirsiniz.
Fiyatlandırma konusunda daha yaratıcı olarak, müşterileriniz üzerinde baskı oluşturmadan daha fazla satın almaya teşvik edebilirsiniz.
Popüler ürünleri bir araya getirebilir ve bunların tek tek satın alınması yerine birlikte satın alındıklarında geçerli olacak indirimli bir fiyat sunarak müşterilerinize paralarının karşılığında ekstra değer sağlayabilirsiniz. Bir başka seçenek de, müşteri daha fazla satın aldıkça birim başına fiyatın düştüğü kademeli fiyatlandırma olabilir. Müşterilerinizi daha yüksek bir indirim yüzdesine yöneltecek kademeli indirimler sunabilir veya belirli bir harcama eşiğinin üzerinde hediye verebilirsiniz.
Belirli ürünler toplu olarak satın alındığında geçerli olacak bir indirim sunarak, müşterileri daha fazla harcamaya teşvik edebilir ve stokların daha hızlı erimesine yardımcı olabilirsiniz. Raf ömrü uzun veya depolama maliyeti yüksek ürünleriniz varsa bu strateji çok etkili olabilir.
Ücretsiz kargo, müşterileri satın almaya yönlendiren güçlü bir motivasyon kaynağı olabilir. Bu noktada, çoğu müşteri için ulaşılabilir bir minimum sipariş değeri belirlerken, her iki tarafın da kazançlı olmasını sağlayan makul bir kâr marjı elde etmeniz önemlidir.
Bu yalnızca bazı işletmeler için uygun olsa da, minimum sipariş koşulu ortalama sipariş değerinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Ancak böyle bir koşul, tek bir ürün arayan potansiyel müşterileri kaçırabilir. Bu nedenle hedef kitlenizi iyi tanımanız önemlidir. Daha büyük satın alımları teşvik etmek ile düşük bütçelerle satın alma yapan müşterileri tutmak arasında bir denge kurmak gerekir.
Sipariş başına harcanan ortalama miktarı artırmak, çok sayıda yeni müşteri edinmeye ihtiyaç duymadan geliri artırabilir ve pazarlama veya ürün geliştirme için zaman ve para kazandırabilir. AOV'nizi düzenli olarak izlemek, pazarlama ve satış stratejilerinizin etkinliğini kontrol etmenize ve müşteri hizmetleri ile operasyonel verimliliği iyileştirebileceğiniz alanları belirlemenize de olanak tanır.
AOV hakkında daha fazla bilgi için Web sitenizde Ortalama Sipariş Değeri – AOV’yi Ölçmenin ve İzlemenin Yolları makalemizi okuyabilirsiniz.
AOV’yi anlamak ve maksimize etmek sadece kârınızı artırmakla kalmaz, aynı zamanda müşteri içgörülerinden oluşan çok değerli bir hazineyi de ortaya çıkarır.
AOV hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Birebir destek almak için V-hub dijital danışmanlarımızla görüşün.
Kullandığı ürünler
Diğer haberler