Google Analytics’te Temel Metrikleri Bulabileceğiniz Yerler

Google Analytics’te Temel Metrikleri Bulabileceğiniz Yerler

Web sitenizi kimlerin ziyaret ettiğini, nelerin ilgilerini çektiğini ve sizi nasıl bulduklarını hiç merak ettiniz mi? Web sitesi trafik analizleri bu bilgileri size sunan anahtarlardır. En iyi 10 web sitesi metriği ölçmeniz gerekenleri, bunları ölçmenin neden önemli olduğunu ve ziyaretçileri çekip onlarla etkileşim kurmanıza, nihayetinde onları satın alma yapan müşterilere dönüştürmenize nasıl yardımcı olabileceklerini ortaya koyuyor.  

Başlamak mı istiyorsunuz?   Web Analizi Nedir ve Neden Buna İhtiyaç Duyulur başlıklı yazıyı okuyabilirsiniz.

 

Veri İçgörülerini İş Eylemlerine Dönüştürmek

 

Peki analizler daha iyi bir web sitesi oluşturmanıza nasıl yardımcı olabilir? İşte bunun için 7 yol:

 

      1. Popüler içerikleri tespit edin: Hangi sayfaların en çok trafik aldığını kontrol ederek kitlenizin hangi içerikleri sevdiğini görebilirsiniz. Bu bilgiyi, işe yarayan içerikler benzeri başka içerikler oluşturmak ve işe yaramayan içerikleri değiştirmek için kullanabilirsiniz. Örneğin, belirli bir ürün özelliğiyle ilgili bir blog yazısı çok beğeniliyorsa, bu özellik etrafında daha fazla içerik oluşturabilirsiniz.

 

      2. Kullanıcı deneyimini (UX) iyileştirin: Ziyaretçilerin en çok nerelere tıkladığını, hangi sayfalarda kaydırarak sayfa altlarına ilerlediğini ve sitenizle nerelerde etkileşime geçtiğini görmek için yoğunluk haritalarını (heatmaps) ve oturum kayıtlarını kullanın. Site içinde gezinti karışıklığı, bozuk bağlantılar veya yavaş yükleme süreleri gibi kullanıcı deneyimi sorunlarını belirleyin ve düzeltin. Web siteleri için sorunsuz ve kolay anlaşılıp öğrenilebilen bir kullanıcı deneyimi, ziyaretçilerin sitede daha uzun süre kalmasını sağlar ve sitenizi keşfetmeye devam etmeye teşvik eder.

 

      3. Dönüşüm oranlarını artırın: Ziyaretçilerin sitenizde hangi noktalardan ayrıldığını görmek için kullanıcı yolculuklarını takip edin. Açılış sayfalarının (landing pages) farklı versiyonlarını denemek ve hangi tasarım ve içeriğin en iyi sonucu verdiğini öğrenmek için A/B testini kullanın. Harekete geçirici mesaj (call-to-action) düğmesini yerleştirdiğiniz yeri veya sayfanın başlığını değiştirmek gibi küçük değişiklikler büyük fark yaratabilir.

 

      4. SEO'yu iyileştirin: Hangi anahtar kelimelerin en çok trafik getirdiğini görmek için arama motoru verilerine bakın ve görünürlüğü artırmak ve organik ziyaretleri artırmak için SEO stratejinizi değiştirin. Google Search Console gibi araçlar, sitenizin arama sonuçlarında nasıl bir performans gösterdiğine ve hangi sorguların ziyaretçi getirdiğine dair değerli bilgiler verir. 

SEO hakkında bilginiz yok mu? makalelerimize göz atın.

 

      5. Hedef kitlenizi tanıyın: Demografik verileri inceleyerek, hedef kitlenizin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayan içerikler ve pazarlama stratejileri oluşturabilirsiniz. Demografik veriler ışığında mesajlarınızı düzenleyebilir, hedefe yönelik promosyonlar oluşturabilir veya hedef kitlenizin tercihlerine uygun yeni ürün veya hizmetler geliştirebilirsiniz.

 

      6. Yatırım Geri Dönüşünü (ROI) ölçün: Web analizleri, pazarlama kampanyalarınızın hedeflediğiniz şekilde işe yarayıp yaramadığını izlemenizi sağlar. Hangilerinin en fazla web sitesi trafiğini ve dönüşümü sağladığını keşfetmek, zamanınızı ve bütçenizi en iyi getiriyi sağlayan stratejilere odaklamanızı sağlar.   

 

      7. Başarıyı ölçün. Hedef kitlenize ulaşıyor musunuz? Ziyaretçiler bülteninize kaydoluyor mu? Beklediğiniz satışları elde ediyor musunuz? Siz ve işletmeniz için başarıyı nasıl tanımlarsanız tanımlayın, web sitesi analizleri net ve ölçülebilir veriler sağlar. 

Web analizlerinin işletme web sitenizi daha ileri bir seviyeye taşımanıza nasıl yardımcı olabileceği konusunda daha fazla bilgi edinmek için makalemize bakın.

 

Web Trafiğini Ölçmenin Yolları

 

Web sitesi trafiği analizi ilk bakışta karmaşık görünebilir, ancak hedef kitlenizi ve web sitesi performansınızı anlamanıza yardımcı olacak çok sayıda kullanıcı dostu araca erişebilirsiniz. Bunun için kolay bir yaklaşımı aşağıda bulabilirsiniz. Web sitesi trafiğinizin ölçümüne yönelik kolay bir yaklaşımı aşağıda bulabilirsiniz:

  1.  

      1. Analiz araçlarınızı seçin

 

Çoğu web sitesi barındırıcısı çok temel veriler sağlayan araçlara sahiptir, ancak daha ayrıntılı bilgilere ihtiyaç duyarsanız, Google Analytics'ten yararlanabilirsiniz. Ücretsiz olarak kullanabilirsiniz ve istediğiniz daha derinlemesine trafik verilerini elde edebilirsiniz.

 

 

      2. Raporlara ve gösterge tablolarına bakın

 

Seçtiğiniz analiz aracında oturumlar, trafik kaynakları ve kullanıcı demografisi gibi konularda seçtiğiniz ölçümlerin görsel olarak sunulduğu, anlaşılması kolay raporları ve gösterge tablolarını (dashboard) bulabilirsiniz.

 

      3. Analiz edin ve harekete geçin

 

Analizlerle ziyaretçi eğilimlerini, iyileştirilmesi gereken alanları ve pazarlamanızın ne kadar etkili olduğunu belirleyebilirsiniz. Kendinize “Ziyaretçiler ihtiyaç duyduklarını buluyor mu?”, ‘Hangi içeriği tercih ediyorlar?’ gibi sorular sorarak en çok ihtiyaç duyulan alanlara odaklanabilirsiniz.

 

Daha fazla bilgi için, İşinizi Daha İyi Pazarlamak İçin Analitikten Yararlanmanın Yolları rehberimize bakın.

 

Web sitesi başarısına çok yönlü bir yaklaşım için, SEO tavsiyeleriyle dolu Yeni Başlayanlar İçin Kolay SEO Adımlarıve SEO Başarısını Ortaya Çıkarın

Web sitenizi daha ileri bir seviyeye taşımanıza yardımcı olacak birebir destek için, hemen V-hub danışmanlarımızla görüşün.